شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترکیه#روسیه

ترکیه علیه آمریکا و روسیه به صورت همزمان/ آنکارا شمشیر را از رو بست

آنکارا می‌گوید که مسکو و واشنگتن مسوول حملات گروه های مسلح کُرد به نیروهای (متجاوز) ترکیه هستند.

ترکیه علیه آمریکا و روسیه به صورت همزمان/ آنکارا شمشیر را از رو بست

به گزارش منیبان، اسکای نیوز عربی نوشت: آنکارا، واشنگتن و مسکو را مسوول حملات اخیر گروه‌های نظامی کرد سوریه به ترکیه می‌داند.

وزیر خارجه ترکیه گفته، واشنگتن در حالی حملات سوریه به ترکیه را محکوم می‌کند که در عین حال سلاح در اختیار گروه های مسلح کُرد قرار می‌دهد.

مولود چاووش اوغلو می‌گوید: آنچه را که لازم است ما در سوریه انجام می‌دهیم.

بنا به اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اظهارات چاووش‌اوغلو پس از آن صورت گرفت که ۶ نفر از جمله چند غیرنظامی روز دوشنبه بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر عفرین سوریه کشته شدند.

پس از این اقدام، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه (روز دوشنبه) آمادگی خود را برای مهار تهدیدها علیه نیروهای (متجاوز) ترکیه در شمال سوریه را اعلام کرد.

سه روز پیش نیز، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که در حمله به یک خودروی زرهی نظامیان (متجاوز) این کشور در شمال حلب سوریه یک نظامی ترک کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. طبق این بیانیه، نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه با موشک هدایت شونده، خودروی زرهی (نظامیان متجاوزان) ترکیه را در حد فاصل شهر "مارع" و "اعزاز" در شمال حلب هدف قرار دادند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این سو در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف و به اشغال خود درآورده است.

آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

وبگردی