شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیگار

قدیمی‌ترین سیگار را کدام قوم می‌کشیدند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که ۱۲ هزار سال پیش از دخانیات استفاده می‌شده است.

سيگار

به گزارش همشهری آنلاین، اسپوتنیک به نقل از وبسایت مجله نیچر نوشت: باستان‌شناسان آمریکایی اظهار داشته‌اند که مردم باستان حدود ۱۲ هزار سال پیش، از دخانیات استفاده می‌کردند.

این کشف در حین حفاری محوطه‌ای در یوتا، زمانی رخ داد که متخصصان در حال مطالعه یک کانون باستانی در اردوگاه شکارچیان  بودند. دانشمندان آثار و شواهدی از استفاده از دخانیات به عنوان عامل مست و مسخ‌کننده یافتند. به عنوان مثال در یوتا، چهار دانه تنباکو سوخته پیدا شده است، که می‌تواند با تاریخ‌یابی رادیوکربن قدمت داشته باشد. همانطور که  دانشمندان اعلام کردند، این کشف ۹ هزار سال زودتر از آنچه تصور می‌شد، تاریخ کشیدن دخانیات را به عقب برد.

دانشمندان می‌گویند که مردم باستان نه‌تنها می‌توانند تنباکو را بسوزانند، بلکه برگ‌ها و ساقه‌های آن را می‌جویند. به گفته دارون دوک، باستان‌شناس در گروه تحقیقات انسان‌شناسی Far West در هندرسون، نوادا، این یافته نشان می‌دهد که انسان‌ها هزاران سال قبل از اولین باری که گیاهی را به عنوان دخانیات استفاده می‌کردند.

پیش از این، دانشمندان استرالیایی از دانشگاه کورتین گونه جدیدی از توتون و تنباکو وحشی را پیدا کردند. این گیاه یک ماده چسبنده برای به دام انداختن و کشتن حشرات تولید می‌کند.