شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#نتایج#نتایج انتخابات

درخواست «العصائب» و «حقوق» برای تصحیح نتایج انتخابات عراق

درخواست «العصائب» و «حقوق» برای تصحیح نتایج انتخابات عراق

رهبران ائتلاف «العصائب» و جنبش «حقوق» ضمن درخواست از هواداران خود برای اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی شده، اعلام کردند که کمیسیون انتخابات عراق در نتایج اولیه بازنگری و وضعیت را اصلاح کند.

به گزارش ایسنا، «حسین مونس» رئیس جنبش «حقوق» گفت: آنچه کمیسیون انتخابات در مورد آرای جنبش حقوق به این روش مسخره‌آمیز اعلام کرده، با آنچه ما در اختیار داریم، کاملاً متفاوت است.

وی گفت: نتایجی که تا ساعت دو بعد از ظهر روز انتخابات در اختیار ما بود، پیروزی ۱۲ نامزد را نشان داد و ۶ نامزد دیگری که شایستگی پیروزی را داشتند، از جنبش حقوق بودند.

به گزارش شفق نیوز، «حسن سالم» نامزد عصائب اهل الحق گفت: آرای العصائب در همه حوزه‌های انتخابی بیشتر از نتایج اعلام شده توسط کمیسیون انتخابات است.

وی افزود: ما به کمیسیون فرصت می‌دهیم تا خودش را بازبینی کند و مسئولیت تنشی را که در خیابان عراق ایجاد کرده است، بر عهده بگیرد و برای روشن شدن حقیقت و مشخص شدن تکلیف آرای به سرقت رفته، باید همه آرا به صورت دستی بازشمارش شوند.

حسن سالم در پایان تصریح کرد: تخلفاتی در کمیسیون انتخابات صورت گرفته است و در همه کارهای خود بی‌طرف نبود و علیه برخی نامزدها و احزاب سیاسی برای طرفداری از حزبی خاص عمل کرد و ما درباره این اقدام مسخره آمیز سکوت نخواهیم کرد.

رئیس جنبش حقوق گفت: برخی از مراکز انتخاباتی در روز انتخابات اشغال شده‌اند و ما در این باره به کمیسیون شکایت کردیم.

مونس گفت: ما به شمارش الکترونیکی اعتماد نداریم و بسیاری از مشکلات فنی در روز انتخابات بوجود آمد و ناظران ما از مراکز انتخابی اخراج شدند و ما نمی‌خواهیم پارلمان ۲۰۱۸ تکرار شود.

وی ادامه داد: ما خواستار شمارش آرا در مراکز مشکوک هستیم و از نامزدهایی متضرر شدند می‎خواهیم تا این موضوع را در کنفرانسی مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهند.

انتهای پیام