شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#تحریم#واشنگتن

پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته ای شرط لغو تحریم هاست

رابرت مالی

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد درصورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای جهت احیای برجام، واشنگتن برای بررسی "تمام گزینه‌های روی میز" آمادگی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در کنفرانسی مجازی در یک اندیشکده در واشنگتن گفت: ما آماده‌ایم تا خود را با واقعیتی وفق دهیم که در آن با تمامی گزینه‌ها برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران _درصورتی که این کشور حاضر نباشد به محدودیت‌های خود بازگردد- سروکار داشته باشیم.

مالی عنوان کرد که آمریکا و اسرائیل مخالف ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران هستند.

وی در اظهارات خود همچنین از تقویت تحریم‌های که مانع از فروش نفت ایران می‌شوند صحبت کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور إیران گفت: مذاکرات وین به بهترین نحو پیش نرفت چرا که ایران از مذاکرات مستقیم خودداری کرد. مذاکره مستقیم با ایران درباره توافق هسته‌ ای گزینه ‌ای بهتر است.

وی همچنین گفت: آنچه که از ایرانی‌ ها می‌ شنویم در برخی موارد متناقض است. اعتماد بین ایران و ایالات متحده در زمان مذاکرات ۲۰۱۵ از آنچه اکنون است، بیشتر بود. تا زمانی که ایران به طور کامل به توافق هسته ‌ای پایبند نباشد تحریم‌ های این کشور را رفع نخواهیم کرد.

مالی درباره بحث تبادل زندانی با ایران هم گفت: برای مذاکرات غیر مستقیم با تهران برای تضمین آزادی آمریکایی‌های زندانی اقدام می‌ کنیم؛ این مذاکرات جدا از مذاکرات هسته ‌ای است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در میان صحبت‌های خود همچنین گفت: احتمال آن وجود دارد که ایران مسیر دیگری را اتخاذ کند. ما باید با اسرائیل و دیگر شرکای‌مان در منطقه هماهنگی داشته باشیم. من طی روزهای آتی به عربستان سعودی، امارات و قطر سفر خواهم کرد تا درخصوص تلاش‌ها برای بازگشت به توافق هسته‌ای و گزینه‌هایی که برای کنترل کردن برنامه هسته‌ای ایران در صورت عدم تحقق هدف‌مان در اختیار داریم، گفت‌وگو کنم.

منبع: ایسنا