به گزارش برنا، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در آیین تکریم محسنی بندپی استاندار سابق و معرفی محسن منصوری استاندار جدید استان تهران که با حضور تعدادی از مقامات و مدیران استان تهران در محل استانداری تهران برگزار شد با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی در راستای جذب ایده ها، خلاقیت ها و فکرهای نوین است؛ گفت: ان شاا... در پس این تغییرات، تحولات رو به جلو و اقدامات اثر بخش در زندگی اقتصادی و معیشتی مردم صورت خواهد گرفت.

دکتر وحیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت امام دوازدم حضرت ولیعصر(عج( گفت: خوشا به حال منتظران واقعی و انشالله دل ها و جان ها با محبت این امام عزیز مشعوف شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تهران با توجه به میزبانی حضرت عبدالعظیم(ع) و امام زاده صالح و مردمان نیک ابراز امیدواری کرد انشاا.. تهران گرانیگاه تحقق ظهور حضرت ولیعصر(عج)  خواهد بود.

دکتر وحیدی با بیان اینکه تهران جایگاهی بزرگ در انقلاب اسلامی ایران دارد؛ گفت: وقتی از  تمدن اسلامی صحبت می کنیم، تهران یک مرکز مهم و تعیین کننده است و همین طور وقتی از هویت انقلابی، اسلامی و ایرانی صحبت می کنیم، باز تهران که همواره با حضور مردم این استان که تجلی خیلی ویژه ای داشته است؛ جایگاه خاصی دارد.

وی  همچنین گفت:  امروز اگر از سنگرگاه ایران بزرگ با دشمن غدار صحبت می کنیم؛ تهران بزرگ در مرکز این سنگرگاه قرارگاه دارد.

دکتر وحیدی با بیان اینکه استان تهران مشحون  به عطر ولایت و مرکزیتی است برای عاشقان مکتب اهل بیت با حضور شخصیت هایی نظیر حضرت عبدالعظیم(ع) و امام زاده صالح و سایر امام زادگان که چتر محبت این عزیزان بر مردمان این استان بزرگ گسترانده شده است.

دکتر وحیدی با اشاره به جایگاه فرهنگی، تمدنی و مذهبی شهر تهران، گفت: این موضوع مسئولیت همه ما را در توجه به این شهر چند برابر می کند و در این بستر همه مسئولین باید بکوشند که استان تهران را در شان اصلی خود؛ بیارایند.

وی در این خصوص گفت: باید تهران به استانی بدون فقر، محرومیت و کمترین آسیب  اجتماعی تبدیل شود و الگویی برای توسعه سایر استان های کشور باشد.

دکتر وحیدی با بیان اینکه تهران با ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی باید الگوی توسعه کشور باشد؛ تصریح کرد: تهران بزرگ باید در حوزه بهره وری، الگو و نماد پیشرفت کشور باشد.

وی در این خصوص گفت: البته سایر استان ها هم می توانند الگو باشند اما چرا تهران با توجه به ظرفیت هایش در این عرصه و میدان  اول نشود.

وی ادامه داد: با توجه ظرفیت های بالای صنعتی و اقتصادی استان تهران، شرایط برای اول شدن تهران بالاست و باید بهره وری در این استان به درجه مطلوب برسد.

دکتر وحیدی با اشاره به جمعیت 14 میلیون نفری استان تهران، گفت: باید بر این 14 میلیون زندگی را کم هزینه، آسان و با نشاط و امید بخش سازیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هر کس اگر دنبال علم آموزی و مهارت آموزی است بداند که تهران بزرگ می تواند نقطه مهمی برای علم آموزی و فرهنگ آموزی و هر چیز خوب دیگری باشد و این تهران را باید این طوری دید و ساخت.

وی گفت: در ساخت تهران  فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با سه اصل  مدیریت مردمی، عقلانی و تحول آفرین چراغ راهنماست.

وی تاکید کرد: با هر تغییری نفس جدیدی دمیده می شود و باید این را مغتنم شمرد.