شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#قره باغ#ارمنستان

سفیر فرانسه در ارمنستان خبر داد؛

تلاش فرانسه، آمریکا و روسیه برای امضای توافق آتش بس در قره باغ

تلاش فرانسه، آمریکا و روسیه برای امضای توافق آتش بس در قره باغ

سفیر فرانسه در ارمنستان طی سخنانی از همکاری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، فرانسه، روسیه و آمریکا با ارمنستان و جمهوری آذربایجان در راستای امضای توافق آتش بس در قره باغ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آن لویو» سفیر فرانسه در ارمنستان طی سخنانی از همکاری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، فرانسه، روسیه و آمریکا با ارمنستان و جمهوری آذربایجان در راستای امضای توافق آتش بس بلند مدت در منطقه قره باغ خبر داد.

بر اساس این گزارش، لیو گفت: من می‌توانم به شما اطمینان دهم که ما در حال کار با همکاران روسی و امریکایی خود بر روی فرآیند امضای یک قرارداد بلند مدت در خصوص قره باغ هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری با این مضمون که آیا حضور گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به فرآیند دستیابی به صلح میان دو طرف کمکی خواهد کرد یا خیر، گفت: نشست وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نیویورک نشان دهنده این است که میانجی‌ها کار را به صورت فعالانه آغاز کرده‌اند. من فکر می‌کنم که ایروان و باکو باید رو به جلو حرکت کنند.

لازم به ذکر است، درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و نبردهای شدیدی در منطقه مورد مناقشه قره باغ رخ داد.

در تاریخ ۹ نوامبر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی درباره آتش بس کامل در قره باغ امضا کردند.