شهر خبر

گزارش تسنیم از اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان/دبیر جشنواره: سینمای کودک ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی دارد


گزارش تسنیم از اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان/دبیر جشنواره: سینمای کودک ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی دارد

سی و چهارمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به ایستگاه پایانی خود رسید و برندگان این دور از جشنواره امشب در سالن مرحوم عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در  سالن مرحوم عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با اجرای محمدرضا مقدسیان آغاز شد.

در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان 34 فیلم‌ها در بخش‌های بین الملل، بلند داستانی، ویدیویی، پویانمایی، کرونا روایت، مسابقه اصلی و... شرکت کردند. نامزدهای بخش اصلی این دور از جشنواره عبارت اند از پسران دریا به تهیه‌کنندگی بهروز نشان، لیپار به تهیه‌کنندگی سعید خانی و میان صخره‌ها به تهیه‌کنندگی محمد احمدی. نامزدهای بخش بین‌الملل معرفی نشده و در این مراسم برندگان خود را خواهند شناخت.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان امسال مانند سال گذشته به‌خاطر مشکلات و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بصورت ترکیبی آنلاین و فیزیکی برگزار شد. 

اما در ابتدای این مراسم با پخش ویدیویی از بازی مرحوم فتحعلی اویسی در فیلم مریم و میتیل، یاد و خاطره این بازیگر گرامی داشته شد. بعد از این با پخش صحبت‌های شهردار اصفهان درباره جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان و با موضوع  تلاش هنرمندان و ارزش کار آنان برای ارتقای هویت ملی و دینی کشور مراسم ادامه پیدا کرد. سپس کلیپی از بخش‌هایی از فیلم‌های حاضر در جشنواره نمایش داده شد و بعد از این مقدسیان برنامه را به صورت رسمی اجرا کرد.

او با خسته نباشید به تابش دبیر جشنواره و دست اندرکاران این برنامه، به مدیران و مسئولین فرهنگی و سینمایی جشنواره مانند خزاعی، حمیدی مقدم و هیأت داوران سلام و خیر مقدم گفت.

مقدسیان بعد از این دبیر جشنواره را برای بیان سخنان خود بروی سن دعوت کرد. تابش با سلام و تشکر از داوران و صاحبان محترم آثار و همینطور مدیران سینمایی و سفیران کشورهای خارجی صحبت‌های خود را آغاز کرد. او بیان کرد که در این چند روز شاهد تلاش من و همکارانم برای برگزاری جشنواره ای در شان سینمای ایران بودید. اینکه چقدر موفق بودیم را مخاطبان باید بیان کنند. اما هرچه ما در توان داشتیم را به کار بستیم تا لبخند بر لبان کودکان بنشانیم. 2220 داور کودک در این جشنواره حضور داشتند. امیدوارم نتیجه این دور از جشنواره به کام مخاطبان شیرین آمده باشد. 

وی ادامه داد: داستان جشنواره و سینمای کودک طولانی تر از عمر مدیران سینمایی کشور است. در هر دوره ای مدیرانی تلاش می‌کنند تا درخت سینمای کودک را مراقبت و حرس کنند. اما می‌دانیم که ریشه‌های این درخت تنومند با بطن فرهنگی ایرانی و اسلامی با قدمتی هزاران ساله تغذیه می‌کند. این نهاد ریشه‌دار زیست و بقا داشته و دارد و رشد و بالندگی خود را ادامه می‌دهد. امیدوارم ثمره این شجره در سال‌های بعد موفق‌تر از تمام دستاوردهای این دوره باشد. اطمینان دارم تقویت ارتباط میان مخاطبان و سینما منجر به بسط و تجربه سینما و اندیشه‌های نو و ساخت آینده‌ای درخشان برای اینگونه ارجمند رقم خواهد زد. ضمن پذیرش کم و کاستی‌های جشنواره و سینمای کودک که برعهده بنده است، از تلاش همکارانم تشکر می کنم و از همگی خداحافظی می‌کنم.

این خبردر حال تکمیل است...