شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گفتگو

در ابوظبی؛

وزیر سودانی به صورت علنی با مقام صهیونیست دیدار کرد

وزیر سودانی به صورت علنی با مقام صهیونیست دیدار کرد

یکی از وزرای کابینه سودان در ادامه عادی سازی روابط با تل آویو با مقام رژیم صهیونیستی در ابوظبی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «نصرالدین عبدالباری» وزیر دادگستری سودان به صورت علنی با «عیساوی فریج» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی دیدار کرد. این دیدار در شهر ابوظبی امارات انجام شد.

بر اساس این گزارش، دیدار مذکور در ادامه عادی سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی انجام شد. طرف‌های سودانی و صهیونیستی در دیدار مذکور درباره تقویت روابط دوجانبه دیدار و گفتگو کردند.

چند روز پیش نیز اعضای یک هیأت نظامی بلند پایه سودان مخفیانه به فلسطین اشغالی سفر کردند تا درباره روابط دو جانبه مذاکره با مقامات رژیم صهیونیستی مذاکره کنند.

این هیأت نظامی بلند پایه سودان به ریاست «عبدالرحیم دقلو حمیدتی» معاون اول رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور به صورت محرمانه به فلسطین اشغالی سفر کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در این سفر، مذاکراتی درباره روابط دوجانبه سودان و رژیم صهیونیستی برگزار شد. این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر، درست پس از امضای توافقنامه سازش با سودان در ۲۳ اکتبر با ۲۰۲۰ با نظارت آمریکا، اعلام کرده بود که پیش بینی می‌شود که توافقنامه عادی سازی روابط با سودان امضا شود.