شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رونالدو#کریستیانو رونالدو#تعداد

همه قربانیان هت‌تریک‌های ملی CR7/ کریستیانو از مرز ۸۰۰ گل هم رد شد

کریستیانو رونالدو حالا یک رکورد دیگر هم در رده ملی زده و برترین بازیکن از لحاظ تعداد هت‌تریک به شمار می‌رود.

کریستیانو رونالدو
خبرورزشی -

کریستیانو رونالدو همچنان رکوردها را جابه‌جا می‌کند. او این بار سه گل به لوکزامبورگ زد تا هم در برد ۵-۰ تیمش نقش مهمی داشته باشد و هم دهمین هت‌تریک خود در بازی‌های ملی را انجام دهد و از این نظر رکوردشکن شود.

ضمن اینکه او تعداد گل‌های ملی خود را به ۱۱۵ رساند تا همچنان از این نظر رکوددار باشد و آن را بهبود ببخشد. کریس به یک آمار خارق‌العاده دیگر نیز با این گلزنی دست یافت. او هشتصد و یک گل از زمان شروع فوتبال حرفه‌ای خود به ثمر رسانده است.

فوق ستاره پرتغالی فوتبال جهان فوتبال باشگاهی خود درسطح بزرگسالان را با اسپورتینگ لیسبون در کشور خودش شروع کرد و در فصل ۰۳-۲۰۰۲ توانست ۵ گل در ۳۱ بازی برای این تیم به ثمر برساند. اولین گل‌های او در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۰۲ و مقابل تیم موریرنزه به ثمر رسید. در آن بازی از هفته ششم لیگ پرتغال کریس دو گل زد و لیسبون با نتیجه ۳-۰ برنده شد. منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس و دوباره منچستریونایتد، تیم‌های بعدی کریستیانو بودند و البته در همه این سال‌ها او عضو ثابت تیم ملی پرتغال و گلزن‌ترین بازیکن این تیم نیز بود.

حالا رونالدو در ۳۶ سالگی دوباره به منچستریونایتد برگشته است و همچنان آماده و سرحال است و رکوردهای بیشتری را به نام خود ثبت می کند چه در سطح ملی و چه در فوتبال باشگاهی.

هت‌تریک‌های قبلی رونالدو در بازیهای ملی مقابل ایرلند شمالی (۲۰۱۳)، سوئد (۲۰۱۳)، ارمنستان (۲۰۱۵)، آندورا (۲۰۱۶)، جزایر فارو (۲۰۱۷)، اسپانیا (۲۰۱۸) سوئیس (۲۰۱۹) و لیتوانی دو بار (هر دو در سال ۲۰۱۹) ثبت شده است و لوکزامبورگ در سال ۲۰۲۱ هم دهمین قربانی سه گله‌های کریستیانو به حساب می‌آیند.

رونالدو تا کنون ۹ گل مقابل لوکزامبورگ به ثمر رسانده است، بیشتر از هر تیم ملی دیگری که او با آن‌ها روبه‌رو شده است. کریس بعد از بازی هم در اینستاگرام خود نوشت: «قول داده‌ام که همیشه به دنبال بیشتر و بیشتر و بیشتر باشم. این در ژن من و ما است، ما هرگز نخواهیم ایستاد، هرگز تسلیم نخواهیم شد و همیشه برای هر چیزی که می توانیم به دست بیاوریم می‌جنگیم. پرتغال به پیش!»

۸۰۱ گل به ثمر رسیده توسط رونالدو در کل دوران فوتبالش به شرح زیر است:

اسپورتینگ: ۵ گل

منچستریونایتد: ۱۲۳ گل

رئال مادرید: ۴۵۱ گل

یوونتوس: ۱۰۱ گل

تیم ملی پرتغال: ۱۱۵ گل

تیم زیر ۲۱ سال: ۳ گل

تیم زیر ۲۰ سال : یک گل

تیم المپیک: ۲ گل