شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کرونا

کرونا و چالش‌های فکری-معنایی بشر/ "کرونا و علوم عقلی" منتشر شد


کرونا و چالش‌های فکری-معنایی بشر/ "کرونا و علوم عقلی" منتشر شد

حسین شیخ رضایی پاسخ‌های جمعی از استادان علوم فلسفی و عقلی به فراخوان مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران درباره کرونا را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مقالات این مجموعه پاسخی است که جمعی از استادان علوم فلسفی و عقلی به فراخوان مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران دادند.

در دعوت برای تأمل در باب پدیده‌ای شوم و جهانگیر که جهان را درنوردید، زندگی‌ها را گرفت، صور حیات را دستخوش تغییر کرد، نظام‌های باور را دگرگون ساخت و آدمی را به مرزهای زیست بدوی بازگرداند: همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید 19.

در فراخوان مؤسسه آمده است: "گسترش جهانی ویروس کرونا و به‌دنبال آن قرنطینه، خانه‌نشینی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ابعادی بی‌سابقه، سبب تغییر بسیاری از رویه‌ها و پیش‌انگاشته‌های بشری شده است. به همین دلیل، اندیشمندان رشته‌های مختلف به تأمل دربارة ابعاد مختلف این پدیده در زمان حال و اثراتی که بر آیندة حیات بشری خواهد گذاشت پرداخته‌اند.

فیلسوفان و دیگر عالِمان علوم عقلی در سطح بین‌المللی نیز شروع به تأمل‌ورزی درباره این پدیده کرده‌اند، چراکه آنان خود را همواره در کار تعریف و ارزیابیِ مفاهیم، اصول و ارزش‌های بنیادین زندگی بشر می‌دانسته‌اند. در ایران نیز شایسته است اکنون که چالش‌های فکری، معنایی و دینی فراوانی در ارتباط با این همه‌گیری مطرح شده است، اندیشمندان تأملات خود را در این حوزه مطرح و منتشر کنند".

مجموعه مقالات "کرونا و علوم عقلی" را انتشارات مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران با قیمت 120 هزار تومان راهی بازار کتاب کرده است.

انتهای پیام/