شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عسل#بایدن#ماه#تمام#شد!

ماه عسل بایدن تمام شد!

کاهش محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، جمهوریخواهان را در شرایطی که خود را آماده شرکت در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ می کنند نسبت به آینده خوشبین تر کرده است.

به گزارش زنهار،  روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: دوران ماه عسل بایدن از ابتدای تابستان امسال رو به کمرنگ تر شدن رفت و میزان محبوبیت او برای اولین بار با خروج سراسیمه  و آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان به پایین ترین سطح رسید.

اوضاع امیدوارکننده نیست. بایدن با گزارش ناامیدکننده دیگری درباره عمکردش به عنوان رئیس جمهوری مواجه است. نگرانی ها درباره همه گیری کرونا، افزایش درگیری با کنگره آمریکا ستون های برنامه سیاسی او را به خطر انداخته است.

ناتان گونزالس سردبیر و ناشر «اینساید الکشنز» که یک نهاد غیرحزبی است که روند انتخابات را رهگیری می کند گفت: اگر رای دهندگان عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری را قبول نداشته باشند ممکن است در انتخابات میان دوره ای علیه او رای دهند بنابراین آنها انتقام نارضایتی خود از عملکرد او را از نامزدهای حزبش می گیرند.

اما خبر خوب برای دموکرات ها این است که هنوز فرصت زیادی تا انتخابات میان دوره ای نوامبر ۲۰۲۲ باقی مانده است. خبر بد برای آنها این است که آمریکا با مشکلات پیچیده چندگانه ای مواجه است که راه حل های ساده ای ندارد.

در آستانه تابستان، محبوبیت شغلی بایدن به ۵۲ درصد رسید و ۴۳ درصد عملکرد او را قبول نداشتند اما این آمار و ارقام اکنون کاهش یافته است. میانگین نظرسنجی موسسه ریل کلیر پالیتیکس نشان می دهد در حال حاضر ۴۳ درصد رای دهندگان عملکرد او را قبول دارند و ۵۲ درصد با عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور مخالف هستند.

این خبر امیدبخشی برای دموکرات ها نیست. تاریخ نشان داده که حزب رئیس جمهور همیشه در انتخابات میان دوره ای کرسی های مجلس نمایندگان را از دست می دهد.

بر اساس نظرسنجی یوگاو آمریکا، بایدن حمایتش را نزد بیشتر گروه های سن، نژادی و رای دهندگان دارای تحصیلات و بدون تحصیلات از دست داده است. وی در اواسط ماه ژوئن(خرداد) مورد تایید ۱۲ درصد از جوانان زیر ۳۰ سال بود و در ماه اکتبر(مهر) میزان نارضایتی از او در بین این رده سنی به ۱۸ درصد رسید. میزان تایید عملکرد او در بین افراد بالای ۳۰ تا ۴ سال از ۲۶ به ۱۰ کاهش یافت.

حمایت لاتین تبارها نیز از مثبت ۳۱ درصد در ماه ژوئن به منفی ۹ درصد در ماه جاری رسید.

بایدن توانست بسته کمک کرونایی به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار را در کنگره به تصویب برساند اما تلاش می کند بودجه جدید ۳.۵ تریلیون دلاری در برنامه های اجتماعی و یک تریلیون دلاری در پروژه های حمل و نقل را نیز به تصویب برساند که هر دو بسته ها موضوع مورد اختلاف بین اعضای کنگره است.

جمهوریخواهان می گویند دموکرات ها در وضعیت دشواری هستند زیرا بایدن و حزب متبوعش به فشار رادیکالی از سوی لیبرالیسم مواجه است و رای دهندگان طبقه کارگری را در ایالت های کلیدی و حوزه های انتخابیه مختلف در کنگره به حال خود رها کرده است.

دموکرات ها متقاعد شده اند که می توانند نظر رای دهندگان را با به تصویب رساندن طرح های بایدن جلب کنند و این موضوع را به آنها یادآوری کنند که ترامپ حزب جمهوریخواه را تحت کنترل دارد.

کریس تیلور سخنگوی کمیته کمیته پارلمانی دموکرات ها عملکرد بایدن و حزب دموکرات را به دلیل مقابله با دشوارترین چالش های آمریکا تحسین کرده است.