شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سازمان ملل#طالبان

طالبان: وزیران کابینه را به دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا برکنار نمی‌کنیم


طالبان: وزیران کابینه را به دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا برکنار نمی‌کنیم

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که آن‌ها وزرای کابینه اعلام شده خود را به دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل برکنار نخواهند کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به «اسپوتنیک» گفت که آن‌ها به دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل قصد ندارند وزیران کابینه تعیین شده خود را برکنار کنند.

نعیم با اشاره به تصمیم اخیر شورای وزیران طالبان مبنی بر اخراج افراد «نامطلوب از صفوف امارت اسلامی» گفت که این دستور برای پاکسازی برخی افراد در وزارت کشور و وزارت دفاع افغانستان است که مرتکب جرم می‌شوند.

وی با توضیح مفهوم «افراد نامطلوب» تاکید کرد که اخراج احتمالی اعضای کابینه طالبان که تحت تحریم‌های آمریکا یا سازمان ملل قرار دارند «تفسیری نادرست» است.

سخنگوی طالبان ادامه داد: در وزارت کشور و وزارت دفاع کارمندانی هستند که از مردم پول می‌دزدند ، جنایت می‌کنند و پس از آن می‌گویند که متعلق به طالبان هستند، آن‌ها باید از این وزارتخانه‌ها برکنار شوند.

آزادی دارایی‌های توقیف شده

نعیم با اشاره به دیدارهای اخیر طالبان با نمایندگان آمریکا، انگلیس و چندین کشور غربی دیگر گفت که آن‌ها ترجیح داده‌اند درمورد درخواست طالبان برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان سکوت کنند.

این درحالی است که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در یک نشست خبری می‌گوید که تصمیم واشنگتن درباره آزادسازی دارایی‌های افغانستان وابسته به رفتار دولت آینده این کشور در زمینه‌های کلیدی خواهد بود.

انتهای پیام/.