شهر خبر

نشست دولت لبنان درباره درخواست برکناری قاضی پرونده انفجار بیروت

نشست دولت لبنان درباره درخواست برکناری قاضی پرونده انفجار بیروت
انفجار بیروت

منابع خبری عرب زبان از برگزاری نشست دولت لبنان برای بررسی درخواست برکناری بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت طی امروز (چهارشنبه) خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که دولت لبنان عصر امروز جلسه ای را در کاخ "الجمهوری" در بیروت برگزار خواهد کرد و بررسی درخواست برکناری قاضی بیطار، بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت در راس برنامه آن قرار دارد.

خبرنگار المیادین در این باره گزارش داد که نشست کابینه دولت لبنان چند ساعت قبل از سفر ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بیروت از مسکو برگزار می‌شود.

این خبرنگار همچنین گفت: این جلسه به دنبال اصرار وزرای نزدیک به جنبش "أمل"، جریان "المرده" و حزب‌الله برای اتخاذ یک تصمیم قاطع درباره بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت برگزار می‌شود.

تحقیقات درباره انفجار چهار اوت ۲۰۲۰ در بندر بیروت پایتخت لبنان پس از درخواست اخراج قاضی تحقیق کننده در مورد این انفجار، روز گذشته بار دیگر متوقف شد.

وکلای علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق و غازی زعیتر، وزیر سابق حمل و نقل این کشور علیه طارق بیطار شکایت کرده و خواستار "برکناری" او شده‌اند.

طبق این گزارش، به همین دلیل تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت تا زمان صدور حکم دادگاه تجدیدنظر و برای سومین متوقف شده است.

روز چهارم اوت ۲۰۲۰ پس از آتش سوزی در انبار حاوی مواد منفجره در بندر بیروت، انفجار بسیار قوی رخ داد که کل شهر را به لرزه درآورد.

در این انفجار بیش از ۲۰۰ نفر جان باخته و بیش از شش هزار نفر نیز زخمی شدند. همچنین حدود ۳۰۰ هزار نفر بر اثر انفجار آواره شدند.

انتهای پیام