شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#انفجار بیروت

درخواست اتحادیه اروپا برای تکمیل تحقیقات انفجار بیروت

درخواست اتحادیه اروپا برای تکمیل تحقیقات انفجار بیروت

سخنگوی سیاست خارجه اتحادیه اروپا خواستار تکمیل تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، به دنبال توقف مجدد روند رسیدگی به پرونده انفجار بندر بیروت، پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سخنانی خواستار تکمیل هرچه سریع‌تر تحقیقات درباره این انفجار شد.

وی در این باره گفت: اتحادیه اروپا بر ضرورت تکمیل تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید دارد و این تحقیقات باید شفاف، مستقل و بی‌طرفانه باشد.

استانو افزود: باید بدون هیچگونه مداخله‌ای اجازه پیش رفتن اقدامات قانونی را داد و باید مسئولان این فاجعه محاکمه شوند.

وی همچنین از مقامات لبنان خواست که ملزومات تداوم تحقیقات را فراهم کنند تا حقایق و دلایل این اتفاق برای ملت این کشور مشخص شود.

تحقیقات درباره انفجار چهار اوت ۲۰۲۰ در بندر بیروت پایتخت لبنان پس از درخواست اخراج قاضی تحقیق کننده در مورد این انفجار، روز گذشته بار دیگر متوقف شد.

وکلای علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق و غازی زعیتر، وزیر سابق حمل و نقل این کشور علیه طارق بیطار، قاضی رسیدگی کننده شکایت کرده و خواستار "برکناری" او شده‌اند.

براساس این گزارش به همین دلیل تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت تا زمان صدور حکم دادگاه تجدیدنظر و برای سومین متوقف شده است.

روز چهارم اوت ۲۰۲۰ پس از آتش سوزی در انبار حاوی مواد منفجره در بندر بیروت، انفجار بسیار قوی رخ داد که کل شهر را به لرزه درآورد.

در این انفجار بیش از ۲۰۰ نفر جان باخته و بیش از شش هزار نفر نیز زخمی شدند. همچنین حدود ۳۰۰ هزار نفر بر اثر انفجار آواره شدند.

انتهای پیام