شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#کمیته ملی#المپیک#امارات

صدقی: هاکی روی یخ رشته پولدارها نیست/ یک ریال هم هم از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگرفته‌ایم


صدقی: هاکی روی یخ رشته پولدارها نیست/ یک ریال هم هم از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگرفته‌ایم

رئیس انجمن اسکیت گفت: اعزام تیم‌های ملی هاکی روی یخ به مسابقات امارات با هزینه اسپانسر و بدون دریافت یک ریال از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کاوه صدقی، رئیس انجمن اسکیت در نشست خبری مربوط به اعزام تیم‌های ملی هاکی روی یخ مردان و بانوان به مسابقات کاپ دبی در کشور امارات اظهار داشت: ما با اختلاف 111 سال بعد از راه‌اندازی فدراسیون جهانی هاکی، این رشته را در ایران راه‌اندازی کردیم که آن هم به واسطه ایجاد پیست یخ بازار بزرگ بود.

رئیس انجمن اسکیت افزود: هدف اصلی از حضور در این رویداد، کسب آمادگی برای مسابقات جهانی در قرقیزستان و همچنین مسابقات آسیایی در اردیبهشت سال آینده است. کاپ امارات توسط یک گروه روسی برگزار می‌شود. ما قبلاً یک بار در این تورنمنت با حضور بازیکنان خارج از کشور شرکت کردیم که تیم به مقام سوم رسید، اما در این دوره با بازیکنان داخلی شرکت می‌کنیم و هدفمان کسب تجربه و آمادگی برای جام جهانی قرقیزستان است.

صدقی گفت: به دنبال مدال نیستیم و می‌دانیم که کارمان سخت خواهد بود، اما می‌خواهیم یک تجربه خوب در کنار بهترین‌های دنیا داشته باشیم. ضمن اینکه در گروه سختی هم هستیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای تیم‌های ملی هاکی روی یخ را بازیکنان اینلاین هاکی تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: یک ریال هم بودجه برای اعزام از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگرفته‌ایم و با اسپانسر به امارات می‌رویم. هاکی روی یخ، ورزش پولدارها نیست و بیشتر نفرات از جنوب تهران و همچنین سایر شهرها هستند که ساعت‌ها تلاش می‌کنند تا در این رشته فعالیت داشته باشند.

صدقی تصریح کرد: هزینه تجهیزات این رشته یک  گرفتاری بزرگ برای ورزشکاران این رشته است. شاید هاکی روی یخ در دنیا رشته گرانی باشد، اما در ایران شرایط متفاوت است و اگر استعدادی را پیدا کنیم، به طور کامل حمایت می‌کنیم.

رئیس انجمن اسکیت درباره شرایط مسابقات دبی اظهار داشت: تیم ایران در بخش آقایان با تیمی از روسیه و یک تیم به نام «آل استارز» همگروه است. تیم بانوان هم با روسیه و امارات بازی می‌کند. سطح مسابقات بسیار بالا است، ما هم به همین دلیل در این تورنمنت شرکت می‌کنیم. ما الان در پایین‌ترین سطح در این رشته هستیم. هر چقدر که در مسابقات مختلف شرکت کنیم، قطعا بالاتر خواهیم آمد.  خوشبختانه توسعه این رشته سرعت خوبی دارد، به طوری که در مشهد و کیش پیست‌های یخ در حال ایجاد است.

همچنین فرزاد هوشیدری کاپیتان و مربی تیم مردان گفت: کارمان سخت است. ما در سال 84 در اینلاین هاکی، هدفگذاری قهرمانی آسیا را داشتیم که به این مهم نیز رسیدیم. البته در همان تیم و در اولین رویدادی که شرکت کردیم، نتیجه خوبی نگرفتیم، اما مسأله مهم نتیجه نهایی بود. بر همین اساس به این مسابقات دبی به عنوان یک رویداد تدارکاتی نگاه می‌کنیم تا برای مسابقات آسیایی و جهانی آمادگی لازم را کسب کنیم. ما یک برنامه چهار ساله برای این تیم در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم در دسته دو آسیا و دسته سوم جهان حضور پیدا کنیم. هاکی روی یخ یک رشته نوپاست و نیاز به حمایت دارد و مطمئن هستم به اهدافمان می‌رسیم.

رامین عتیقه‌چی دبیر فدراسیون اسکیت نیز عنوان کرد: در گذشته در آرزوی یک خبر از این رشته بودیم، اما حالا شرایط بسیار فرق کرده و این امیدوارکننده است. اعضای تیم دستمزدی دریافت نمی‌کنند.  امیدواریم در آینده و در مسابقات جهانی مدال‌آور نیز باشیم و امیدوار تحقق این هدف هستیم.

انتهای پیام/