شهر خبر

برند پیشتاز لوازم خانگی ایرانی به 60 کشور صادر می شود!

برند پیشتاز لوازم خانگی ایرانی به 60 کشور صادر می شود!

تولیدات برند پیشتاز لوازم خانگی ایرانی می بایست به 70 کشور دنیا صادر شود!

به گزارش تحریریه، برند لوازم خانگی ایرانی اسنوا تبلیغات زیادی در سطح شهر منتشر کرده و مدعی شده است که می خواهد 10 هزار نفر نیروی کار جدید استخدام کند تا تولیدات خود را افزایش دهد.

این تبلیغ در نگاه اول جذاب و مثبت به نظر می رسد، اما این تمام ماجرا نیست و لازم است انگیزه های اسنوا از طرح چنین تبلیغاتی با ترازوی کارشناسی بررسی شود.

تولیدات شرکت بوش آلمان که تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی در جهان و برند اول اروپا به شمار می رود با 35 هزار نیروی کار در بخش تولید به بیش از 200 کشور دنیا صادر می شود، و اگر فرض کنیم اسنواد فاقد نیروی کار باشد که قطعا چنین نیست، و بخواهد صرفا با 10 هزار نیروی کار فعالیت کند، منطقا باید به بیش از 60 کشور دنیا صادرات داشته باشد که چنین ادعایی بعید و دور از ذهن است.

اتفاقات بعدی در کشاندن موضوع عدم واردات محصولات کره ای که ظاهرا رقیب تولیدات داخلی(عمدتا مونتاژ) هستند به دفتر رهبری و بخشنامه عجیب دولت برای منع واردات هرگونه برند خارجی برخلاف نص صریح دستور رهبر معظم انقلاب که فقط واردات محصولات کره ای را ممنوع کرده بود، نشان داد که با یک فضاسازی برای ایجاد انحصار در بازار لوازم خانگی روبرو هستیم که می خواهد با بستن درهای واردات، سرنوشت صنعت خودرو را بر سر لوازم خانگی نیز بیاورد.

افشای جزئیات صادرات برند اسنوا به سایر کشورها نشان می دهد که این شرکت چقدر توان صادرات دارد و آیا باید استخدام 10 هزار نفر را باور کرد یا خیر؟

پایان/