شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#کاخ سفید

جزئیات دیدار مشاوران امنیت ملی دولت‌های آمریکا و کره‌جنوبی

جزئیات دیدار مشاوران امنیت ملی دولت‌های آمریکا و کره‌جنوبی

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام داشت، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و سوه هون، همتایش از کره جنوبی طی دیدارشان در خصوص مساله امنیت منطقه ای به بحث پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ای.ان.آی، امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار کرد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز چهارشنبه با سوه هون مشاور امنیت ملی دولت جمهوری کره (کره جنوبی) دیدار کرد و هر دو بر اهمیت نقش ائتلاف آمریکا-جمهوری کره به عنوان "رکن صلح، موفقیت و امنیت در شمال شرق آسیا و کلیت حوزه هند-اقیانوسیه" تاکید کردند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: سالیوان و سوه هون مذاکراتی با جزئیات را در خصوص وضعیت فعلی امنیت در منطقه داشته و از جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) خواستند وارد دیپلماسی جدی و پایدار در جهت خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره شود.

از سوی دیگر سالیوان نیز گفت کره شمالی باید از اقدامات تشدید کننده تنش دست بردارد.

امیلی هورن بیان کرد: سالیوان بر لزوم این که جمهوری دموکراتیک خلق کره دست از اقدامات تشدید کننده تنش بردارد و همچنین بر حمایت آمریکا از همکاری و گفتگوی بین دو کره تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنها گامهای مهم اتخاذ شده با هدف توسعه و گسترش روابط آمریکا-جمهوری کره بعد از سفر ماه مه گذشته مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن را تصدیق کرده و متعهد به تعمیق همکاری در حوزه های بسیار مهم نظیر تکنولوژی پیشرفته، شبکه نسل پنجم امن و قابل اعتماد تلفن همراه، زنجیره های تامین انعطاف پذیر و سلامت جهانی شدند.

انتهای پیام