شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاست‌های کلی#رهبر انقلاب#واکسن

روح‌الامینی در تذکر شفاهی:

کمپین «ضد واکسن» خلاف سیاست‌های کلی نظام است

کمپین «ضد واکسن» خلاف سیاست‌های کلی نظام است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، راه‌اندازی هرگونه کمپین ضد واکسن را خلاف سیاست‌های کلی نظام، قوانین بهداشتی و درمانی و منویات رهبر انقلاب خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۱ مهرماه) مجلس شورای اسلامی عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در تذکری پیرامون اعتراض نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر به واکسیناسیون اجباری، گفت: در مورد واکسیناسیون و موضوعات مربوط به کرونا، کمیسیون تخصصی در مجلس وجود دارد و بنده نیز در این خصوص مسئولیت‌هایی دارم.

وی با بیان اینکه با برخی اظهارات، افکار عمومی را دچار پارادوکس می‌کنیم،افزود: واکسیناسیون اجباری عبارتی است که دارای ایراد اساسی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: برای کنترل بیماری‌های همه‌گیر، نظامات و سیاست‌هایی وجود دارد و با احتمال عقلانی برای حفظ اجتماع باید در راستای واکسیناسیون اقدام کنیم. برخی از این واکسن‌ها شاید چهار در یک میلیون عارضه داشته باشند اما از مرگ و میر پیشگیری می‌کنند.

روح‌الامینی تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز این نظامات را پیگیری‌ می‌کنند. ایشان در جلسات حسینیه امام خمینی (ره) تک و تنها می‌نشینند تا پروتکل‌ها اجرا شود.

وی خطاب به نمایندگان گفت: اگر می‌خواهید کسب و کارها راه بیفتد و تلفات ناشی از کرونا کاهش یابد، باید مقررات و پروتکل‌ها اجرا شود؛ این مقررات پس از طی مراحل کارشناسی وضع شده است. چرا کمپین ضد واکسیناسیون راه می‌اندازید؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: راه‌اندازی کمپین ضد واکسن، خلاف سیاست‌های کلی نظام، قوانین بهداشتی و درمانی و منویات رهبری است. بدیهیات بهداشتی و درمانی را زیر سوال نبرید.