شهر خبر

موسسه امنیتی اسرائیل: به زودی شاهد یک دوره انفجار در کرانه باختری خواهیم بود


موسسه امنیتی اسرائیل: به زودی شاهد یک دوره انفجار در کرانه باختری خواهیم بود

یک تحلیلگر صهیونیستی به نقل از محافل امنیتی این رژیم اعلام کرد که نگرانی‌های زیادی درباره تشدید اوضاع در کرانه باختری وجود دارد و به زودی شاهد یک دوره انفجار در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم، «امیر بوحبوط» تحلیلگر امور نظامی در وبسایت صهیونیستی «والا» اعلام کرد که اقدامات خشونت آمیز فلسطینیان علیه ارتش اسرائیل در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و مقامات امنیتی در تل آویو ارزیابی میکنند که این اوضاع بدتر نیز بشود و به زودی شاهد یکی از دوره‌های انفجار در کرانه باختری خواهیم بود.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از محافل ارشد در موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی افزود، دلیل اصلی تشدید اوضاع امنیتی در کرانه باختری، اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات محلی است که صرفاً در کرانه باختری برگزار خواهد شد و نه در نوار غزه. این برخلاف موضع حماس است که به شدت به این تصمیم تشکیلات خودگردان در رسانه‌ها حمله و حتی به برگزاری تظاهراتهای خشونت آمیز که شهرک‌نشینان اسرائیلی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد، تهدید کرد.

این کارشناس اسرائیلی تصریح کرد، با این وجود مسئولان در تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیمی برای عقب نشینی از تصمیم خود ندارند. همچنین طی شش ماه گذشته شاهد درگیری‌های شدید در مناطق مختلف باختری و اقدامات خشونت آمیز فلسطینیان در ایست بازرسی‌ها بودیم و ترس از تکرار و تشدید چنین اقداماتی همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد، یکی دیگر احتمال انفجار اوضاع در کرانه باختری رسیدن فصل برداشت زیتون است که حدود 1 هفته قبل آغاز شد و هر ساله در این زمینه درگیری‌های زیادی بر سر مالکیت زمین میان فلسطینی‌ها و شهرک نشینان اسرائیلی رخ می دهد.

این تحلیلگر صهیونیست درباره علت بعدی انفجار اوضاع در کرانه باختری اظهار داشت که این علت مربوط به مسئله زندانیان امنیتی (اسرای فلسطینی) است که بعد از فرار چند تن از آنها از زندان جلبوع بود این شرایط بدتر شد. این در حالی است که طی ماه‌های اخیر تظاهراتهای زیادی در اعتراض به اقدامات اسرائیل علیه زندانیان فراری برگزار شده است. همچنین طی دو هفته گذشته شاهد اقداماتی از جانب فلسطینیان برای کمک به این زندانیها و آزاد کردن آنها در سریع‌ترین زمان ممکن بودیم.

وی در ادامه اظهار داشت، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای آرام کردن این اوضاع ملتهب دو اقدام اصلی انجام می‌دهد: برگزاری جلسات در شهرها و مناطق و روستاها برای نزدیک کردن خود به ملت فلسطین تا وانمود کند که به فلسطینی‌ها اهمیت می‌دهد. دومین اقدام محمود عباس در این زمینه، فعالیت‌های سرویس‌های امنیتی اسرائیل علیه گروه‌هایی است که حماس تلاش می‌کند آنها را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین تحریک کند.

این تحلیلگر اسرائیلی در پایان گفت، ارتش اسرائیل کمپینی از بازداشت‌های گسترده را با هدف یافتن فعالان حماس و نزدیکان رهبران این جنبش در نوار غزه و خارج از آن که فعالیت‌هایی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل انجام می‌دهند به راه انداخته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا دستور اجرای انتخابات روستاها و شهرهای فلسطین در تاریخ 11 دسامبر آتی و در دو مرحله را صادر کرد.

جنبش حماس با شرکت در انتخابات محلی به صورت مجزا که از سوی مقام‌های تشکیلات خودگردان اعلام شده مخالف است؛ زیرا حماس برگزاری چنین انتخاباتی را به مثابه نادیده گرفتن حق اصلی ملت فلسطین در انتخابات و انحراف از مسیر ملی می داند.

انتهای پیام/