شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیبی#سازمان ملل#کودکان

هشدار یونیسف درباره تهدیدها علیه زنان و کودکان مهاجر در لیبی

هشدار یونیسف درباره تهدیدها علیه زنان و کودکان مهاجر در لیبی

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به "خطری جدی" که دست کم هزار زن و کودک بازداشت شده در بازداشتگاه پناهندگان لیبی را تهدید می‌کند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یونیسف در صفحه کاربری خود در فیسبوک به زبان عربی اعلام کرد، نزدیک به ۷۵۱ زن و ۲۵۵ کودک از میان هزاران مهاجر و پناهجو در لیبی بازداشت شده‌اند.

 پنج کودک بدون خانواده و ۳۰ کودک شیرخوار در بین بازداشت شدگان وجود دارد.

سازمان یونیسف در بیانیه خود نسبت به خطری فوری که سلامت و رفاه دست کم هزار زن و کودک بازداشت شده در مراکز بازداشت طرابلس را تهدید می‌کند، هشدار داد.

پیشتر مقامات لیبیایی کمپین‌های بازداشت در طرابلس به ویژه مهاجران غیرقانونی را آغاز کردند.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، نیروهای امنیتی لیبی در طول یک هفته گذشته بیش از ۵۰۰۰ مهاجر و پناهجو را که بیشترشان از آفریقا بودند بازداشت کرده و آن‌ها را بهبود بازداشتگاه‌های شلوغ بدون سرویس بهداشتی منتقل کردند.

الین واندر ولدین، مدیر عملیات سازمان پزشکان بدون مرز در لیبی نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور اقدامات سختگیرانه‌ای را اتخاذ کرده و بسیاری از افراد ضعیف را در شرایط غیرانسانی در اماکنی شلوغ بازداشت می‌کنند. برخی از اعضای کامل خانواده‌های مهاجران که در طرابلس زندگی می‌کنند، بازداشت شده‌اند. برخی زخمی و برخی کشته شده‌اند.

در بازداشتگاه شارع الزاویه بیش از ۵۵۰ زن که برخی از آن‌ها حامله هستند و کودکانی که تازه متولد شده‌اند زندانی هستند. حدود ۱۲۰ زندانی تنها یک سرویس بهداشتی دارند.

انتهای پیام