شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#نخست وزیر#مقامات#واشنگتن

با تمرکز بر همکاری اقتصادی؛

معاون نخست وزیر روسیه عازم آمریکا است

معاون نخست وزیر روسیه عازم آمریکا است

همکاری اقتصادی مسکو-واشنگتن محور دیدارهایی عنوان شده است که معاون نخست وزیر روسیه در سفر این هفته خود به آمریکا، با مقامات واشنگتن و تجار این کشور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن از برنامه سفر «آلکسی اورچاک» معاون نخست وزیر این کشور به آمریکا طی روزهای آتی خبر داد.

این سفر با هدف دیدار با مقامات دولت واشنگتن و تجار آمریکایی انجام می شود. آنتونوف در این باره افزود: همکاری اقتصادی روسیه-آمریکا و تعامل عملگرایانه در سطح شرکت ها همچنان ادامه خواهد داشت. یکی از اهداف سفر اورچاک، گفتگو در باب تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه خواهد بود.

وی همچنین از آمریکا به عنوان یکی از اصلی ترین شرکای اقتصادی روسیه نام برد و گفت که آستانه تبادلات اقتصادی طی سال جاری میلادی حدود ۳۰ میلیارد دلار است.

آنتونوف همچنین با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و صد شرکت آمریکایی در خاک روسیه، تاکید کرد که مسکو تمایلی ندارد از بابت تصمیم های غیردوستانه واشنگتن، مشاغل غربی را تنبیه کند.

این در حالی است که روز گذشته، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه در دیدار با «ویکتوریا نولاند» همتای آمریکایی خود، پیشنهاد کرد که دو طرف تحریم ها و اقدامات محدودیت آمیز دیپلماتیک علیه یکدیگر را که در سال های اخیر وضع شده اند؛ لغو کنند.

دیدارهای اخیر در حالی انجام می شود که به رغم تفاهم واشنگتن-مسکو درباره تداوم گفتگوهای ثبات راهبردی، طرفین در اکثر حوزه‌ها با یکدیگر اختلاف منافع دارند.

آمریکا با این حال برای حل و فصل پاره‌ای از مسائل از جمله برجام و تحولات افغانستان، ناگزیر از حفظ تعامل با روسیه است حال آنکه همزمان از طریق ناتو به این کشور فشار می‌آورد.