به گزارش برنا به نقل از رسانه های عراقی، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق بامداد امروز چهارشنبه نتایج شمارش دستی هشت هزار و ۵۴۷ حوزه انتخاباتی را که بر اساس قرعه کشی در برابر رسانه ها انتخاب شدند، اعلام کرد.

در همین راستا، «حسن سلمان» مدیر بخش رسانه ای و اطلاع رسانی مردمی کمیسیون انتخابات به پایگاه خبری شفق نیوز گفت: دسته اول که هشت هزار و ۵۴۷ حوزه انتخاباتی است،  حاوی داده ها و آرایی است که به دلیل نیاز به بررسی و مطابقت جدید، با نتایج اولیه انتخابات اعلام نشده بود.

وی افزود: دسته دوم که ۳۶۸۱ حوزه انتخاباتی است، یک سری موانع برای آنها در زمینه ارسال (صندوقها) ایجاد شده بود و آرا این مراکز شمارش شد که به مرکز «سرباز گمنام» در منطقه الخضراء در بغداد ارسال خواهد شد و بازشماری دستی این حوزه ها انجام خواهد گرفت.

همزمان نیز پایگاه اطلاع رسانی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نتایج اولیه جدید را به صورت کلی و بدون ذکر جزئیات تغییرات احتمالی در کرسی های گروهها و جریان های سیاسی این کشور منتشر کرد.

اما همزمان برخی از رسانه های عراقی با ارزیابی نتایج جدید کلی منتشر شده در این پایگاه، از تغییراتی در شمار آرای گروهها و جریان های سیاسی این کشور در انتخابات خبر دادند.

در همین زمینه، پایگاه خبری «بغداد الیوم» تغییرات کرسی های برخی از گروهها و جریان های سیاسی این کشور را بعد از شمار دستی آرای یاد شده از جانب کمیسیون عالی مستقل انتخابات را بر اساس برداشت خود منتشر کرد و نوشت: بر این اساس، شمار کرسی های ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» از ۱۴ کرسی به ۱۹ کرسی افزایش یافته است.

به نوشته این پایگاه، شمار کرسی های «دولت قانون» به ریاست «نوری المالکی» به ۳۷ کرسی و شمار کرسی های جریان «حکمت ملی» به ریاست «سید عمار حکیم» به سه کرسی و شمار کرسی های جنبش «امتداد» نیز به ۱۳ کرسی افزایش یافته است.