شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#بورس#بورس تهران

یک خبر بورس تهران را به هم ریخت!

کدخبر: 446999
اقتصاد نیوز : شاخص کل بورس در روزهایی که دلار روند نزولی دارد، همچنان درحال کاهش است. اگرچه این بار خداحافظی رئیس سازمان بورس، قبل از اعلام رسمی این خبر و تعیین جانشین، موجب به هم ریختگی بازار و سقوط شدیدتر شاخص کل شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه خراسان ، روند ریزشی بورس اوراق بهادار تهران دیروز شدت یافت به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با ریزش 38772 واحد به رقم یک میلیون و 418 هزار و 721 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن امروز با کاهش 12 هزار و 184 واحد به رقم 401 هزار و 574 واحد رسید.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع نامناسب بود به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 350 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 484 واحد رسید.

در همین حال برخی فعالان رسانه ای نزدیک به دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس متنی را به عنوان پیام تلگرامی وی منتشر کردند که در آن آمده است: همان طور که می‌دانید دوره هیئت مدیره سازمان پنج سال است و افرادی که در میانه دوره جایگزین می شوند بقیه همان دوره را ادامه می دهند. این دوره از چند ماه قبل به پایان رسیده است و صرفا به دلیل تغییر دولت و به تبع آن تغییر وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس، تعیین تکلیف به تاخیر افتاده است.

در ادامه این متن آمده است: آقای دکتر خاندوزی روز پنج شنبه ۸ مهرماه به من اطلاع دادند که برنامه‌شان تغییر تیم مدیریتی سازمان بورس است. من هم از همان روز پیگیر هستم که این اتفاق زودتر بیفتد. حتی مصر بودم که طبق برنامه شورای عالی بورس همین هفته تشکیل شود ولی امکان برگزاری فراهم نشد. امیدوارم هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

این موضع گیری و اعلام خبر تغییر رئیس سازمان بورس به نقل ازخود وی (که البته تا زمان تنظیم این گزارش هم تکذیب شد) در شرایطی است که بازار اوضاع نامناسبی دارد و اعلام این خبر قبل از معرفی جایگزین، جز تخریب بازار و افزایش نااطمینانی و ضرر بیشتر به سرمایه های مردم فایده ای ندارد.