شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#علی دایی#لیونل مسی#باقری

لیونل مسی هم به دنبال شکستن رکورد علی دایی و کریم باقری + جزئیات

لیونل مسی با ۲۷ گل در رقابت های مقدماتی جام جهانی به دنبال شکستن رکورد ۲۸ گل کریم باقری و ۳۶ گل علی دایی

لیونل مسی

لیونل مسی با ۲۷ گل در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی پایین تر از کریم باقری با ۲۸ گل و علی دایی با ۳۶ گل قرار دارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

لیونل مسی با گلزنی در جریان پیروزی دیروز ۳-۰ آرژانتین مقابل اروگوئه، تبدیل به اولین بازیکن تاریخ فوتبال آمریکای جنوبی شد که ۸۰ گل ملی به ثمر رسانده است. مسی با ثبت هت تریک در مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل بولیوی در ابتدای ماه سپتامبر، رکورد ۷۷ گل پله اسطوره برزیل در آمریکای جنوبی را شکست و حالا بعد از گلزنی مقابل اروگوئه به رکورد جدیدی دست یافت.

اما لیونل مسی حالا با زدن ۲۷ گل در مرحله مقدماتی جام جهانی، در کنار کازویوشی میورای ژاپنی در رده پنجم قرار رفته و کریم باقری، هافبک سابق فوتبال ایران با ۲۸ گل را بالای سر خود می بیند. کریستیانو رونالدو با ۳۳، علی دایی با ۳۶ و کارلوس رویز اهل گواتمالا با ۳۹ گل بالاتر از لیونل مسی قرار دارند. ستاره ۳۴ ساله و آرژانتینی در ۱۱ دیدار این مرحله تا به حال شش بار موفق به گلزنی شده و می خواهد در دیدارهای پیش رو رکورد خود را بهبود بخشد.

از بین بازیکنان مذکور، تنها کریستیانو رونالدو هنوز بازی می کند و خبر بد برای لیونل مسی این است که روند گلزنی ستاره پرتغالی در ماه های اخیر متوقف نشده است. با ادامه این روند، احتمالا در سال های پایانی بازی این دو فوق ستاره شاهد نبرد تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان در رقابت های مقدماتی جام جهانی نیز خواهیم بود.