شهرخبر

بوسه جان این مرد را گرفت!

یکی از چهره های معروف دچار مرگی عجیب شد، مرگی که نام او را در لیست عجیب ترینهای جهان ثبت کرد. او که برای بوسیدن عشق اقدام کرده بود هلاک شد.

به گزارش زنهار؛ بر اساس آمار بیشتر مرگ و میرها به خاطر وقایع طبیعی پیش می آیند و برخی افراد خیلی عادی و با آمادگی ذهنی کامل اطرافیان از دنیا می روند اما بعضی دیگر خیلی غیرمنتظره و اتفاقی می میرند. در تاریخ مرگ های عجیب و غریب بسیاری ثبت شده است که مرگ لی پو شاعر چینی جزو این دسته می باشد، مرگی که بیشتر شبیه خودکشی بوده است. در این بخش از نمناک به شرح داستان مرگ عجیب این شاعر معروف چینی می پردازیم.

لی پو شاعر رمانتیک و خیالباف چینی که بیشتر عمر خود را در مسافرت به سر می برد، یکی از عجیب ترین مرگ ها را به خود اختصاص داده است. لی پو شاعر بزرگ تاریخ ادبیات چین زمانی که در حال قایق سواری بر روی رود یانگ بود، قصد بوسیدن نور ماه را نمود اما نمی دانست که تاوان بوسیدن نور ماه به قیمت جان او خواهد بود. گفته شده است که او هنگامی که می خواست نور ماه را ببوسد، از قایقش در رود یانگ تسه پایین افتاد و غرق شد.

لی بای یا لی پو شاعر چینی متولد سال 701 تا 762 میلادی و معاصر دودمان تانگ است که در آسیای میانه و در یکی از شهرهای قزاقستان یا قرقیزستان کنونی، زاده شد و در استان سیچوان رشد و نمو پیدا کرد.

او عضو گروه هشت جاودانه جام شراب بود که شاعران زیادی عضو آن بودند. لی پو یکی از دو شاعر بزرگ تاریخ ادبیات چین است که نام او در تاریخ به صورت های لی بای، لی پای، لی تای پو و لی تای پای نیز ثبت شده است.

لی پو بعد از ترک خانه اش در سال 725 به سفر در طول رود یانگ تسه پرداخت و در طول سفر اشعاری را می سرود. او در سال 742 به دستور امپراتور شوان زونگ مشغول به کار در دانشگاه هانلین شد اما بعد از مدتی از دربار اخراج شد و به خدمت شاهزاده یون درآمد.

لی پو پس از شورش سال 755 آن لوشان، انقلابی را رهبری نمود و سرانجام به جرم خیانت دستگیر اما بعد از مدتی مورد عفو قرار گرفت.

او دوباره سفر را در طول رودخانه ی یانگ تسه آغاز نمود. کرد. او با «دو فو» که او نیز شاعر بود، دوستی و مراوده داشت و آثار شعری او و دوستش در مجموعه هایی گرد هم آمده اند. این اشعار در بیش از 1200 سال پیش نوشته شده اند.

در اشعار لی پو مضامین تازه بسیار یافت می شوند و اشعار او با متافیزیک محض آئین تائو و مضامین پیچیده و خیالات در هم آمیخته اند. شعرهای لی پو به دلیل تصورات خالص و لحن محاوره ای شان بسیار معروف و تاثیرگذار هستند.