شهر خبر

توسلی در گفتگو با مهر:

تیم ملی فوتسال زنان در انزوا قرار گرفت/ تکلیف سرمربی مشخص شود

تیم ملی فوتسال زنان در انزوا قرار گرفت/ تکلیف سرمربی مشخص شود

ملی پوش فوتسال زنان با بیان اینکه این تیم حدود سه سال در انزوا قرار گرفته است، گفت: از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست دارم به فوتسال توجه کند و تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود.

فرزانه توسلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آینده نامعلوم تیم ملی فوتسال زنان گفت: شرایط بسیار بد است و وضعیت تیم ملی و سرمربی آن معلوم نیست. حدود سه سال می گذرد که خبری از برنامه ریز مشخص در فوتسال زنان نیست. ای کاش هرچه زودتر تکلیف روشن شود.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال زنان با اشاره بهبود شرایط فوتبال ادامه داد: برای نخستین بار پرواز اختصاصی به تیم فوتبال زنان داده شد. توجه ویژه به فوتبال بانوان صورت گرفته است و امیدوارم در فوتسال نیز شرایط تغییر کند.

وی درباره دلایل کم توجهی به فوتسال یادآور شد: متاسفانه یکی از دلایل مهم کرونا بود که باعث لغو رقابت‌های بین المللی شد. اما الان نمی دانم چرا توجهی به فوتسال نمی شود؟ اگر برنامه دچار تغییر نشود، طبق تقویم AFC اسفند ماه باید در بازی‌های داخل سالن شرکت کنیم و شهریورماه سال آینده نیز در مسابقات جام ملت ها. زمان زیادی باقی نمانده است و هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نیست.

توسلی در خصوص اینکه آیا درخواستی از رئیس فدراسیون داشته‌اند؟ گفت: خیر؛ نتوانستیم با آقای عزیزی خادم صحبت کنیم. قرار بود با برخی از بزرگان تیم دیداری با عزیزی خادم داشته باشیم اما اتفاقاتی پیش آمد که نشد.

ملی پوش فوتسال زنان با اشاره به درخواست هایشان از فدراسیون خاطرنشان کرد: امیدوارم فدراسیون نگاه ویژه‌تری به فوتسال داشته باشد. تیم فوتسال زنان افتخارات خوبی کسب کرده است و دو دوره قهرمان آسیا شد. اما فعلا دو پله در رنکینگ جهانی سقوط و به رده هفتم رفتیم که عدم برگزاری مسابقات از دلایل آن بود. امیدوارم فدراسیون شخص ارجح‌ را برای هدایت تیم ملی انتخاب کند.

توسلی به کار مثبت فدراسیون در شروع اشاره کرد و افزود: در ابتدای حضور عزیزی خادم و شهره موسوی در فدراسیون، پاداش های تیم فوتسال زنان پرداخت شد و تصورمان این بود اتفاقات بهتری در ادامه رخ دهد اما به انزوا رفتیم. قطعا اگر تکلیف سرمربی مشخص شود شرایط بهتر و برنامه ریزی ها صورت می‌گیرد.

دروازه بان فوتسال زنان در پایان گفت: چه در بخش مردان و زنان فوتسال، افرادی در راس کار هستند که همه یک خانواده هستیم. نتایج تیم فوتسال مردان در رقابت های جهانی نتیجه عدم توجهات بود. نسل طلایی فوتسال زنان شاید فقط یک دوره دیگر بتوانند در مسابقات شرکت کند و امیدوارم هرچه سریع تر شرایط بهتر شود تا مثل گذشته افتخار آفرینی کنیم.