گفته میشود مو تاج شکوه ما است. بنابراین دیدن نازک شدن یال با شکوه شما روز به روز می تواند دلخراش باشد. اگر ریزش موی شما خفیف است ، ممکن است بتوانید با ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی و روال مراقبت از مو ، رشد مجدد مو را تحریک کنید.
به گزارش علاج نیوز، گفته میشود مو تاج شکوه ما است. بنابراین دیدن نازک شدن یال با شکوه شما روز به روز می تواند دلخراش باشد. البته برخی ریزش موها طبیعی است. اکثر مردم روزانه حدود ۱۰۰ تار را از دست میدهند. اما اگر ریزش موهای شما بسیار شدید است یا دائماً در حال شکستن است ، ممکن است برای رد هرگونه شرایط سلامتی به یک متخصص پوست مراجعه کنید. اما اگر ریزش موی شما خفیف است ، ممکن است بتوانید با ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی و روال مراقبت از مو ، رشد مجدد موها را تحریک کنید. 

۶ داروی طبیعی برای مبارزه با ریزش مو و رشد مجدد موها

۱٫ رژیم غذایی

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت سلامت مو این است که مطمئن شوید ویتامین و مواد معدنی کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. سعی کنید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:میوه ها و سبزیجات تازهغذاهای پر پروتئین (تخم مرغ ، ماهی چرب)آجیل (بادام ، گردو) که حاوی سلنیوم است و می تواند به تقویت مو کمک کند. نوشیدن آب نیز برای حفظ رطوبت کافی و یکپارچگی ساقه مو ضروری است.

۲٫ ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که می تواند از از دست دادن پروتئین مو جلوگیری کند. روغن نارگیل را ۲۰ دقیقه قبل از شستشو ماساژ دهید ، کاملاً با آب ولرم بشویید و با نرم کننده ادامه دهید.

۳٫ ماساژ پوست سر

ماساژ ملایم پوست سر ۱-۲ بار در هفته نیز می تواند به تحریک پوست سر و افزایش جریان خون در فولیکول ها کمک کند. علاوه بر روغن نارگیل ، می توانید سایر گزینه‌های طبیعی مانند روغن بادام ، روغن رزماری ، روغن آرگان ، روغن جوانه گندم ، روغن جوجوبا و روغن کدو را نیز امتحان کنید.

۴٫ شستشوی چای سبز

چای سبز سرشار از کاتچین است که به کاهش دی هیدروتستوسترون (DTH) کمک می کند ، هورمونی که می تواند فولیکول‌های مو را کوچک کند. چای سبز علاوه بر مقابله با ریزش مو ، می‌تواند با شوره سر نیز مقابله کرده و از خشکی پوست سر جلوگیری کند.

۵٫ آب پیاز

آب پیاز دارای گوگرد بالا است که باعث گردش خون در پوست سر می شود. مطالعات نشان داده اند که استفاده از آب پیاز بر روی مو و پوست سر می‌تواند به رشد مجدد موها در افرادی که دارای ریزش موی تکه تکه هستند کمک کند ، اگرچه تحقیقات کافی برای اثبات این ادعا وجود ندارد که آب پیاز می تواند ریزش مو را متوقف کند.

۶٫ حرارت را خاموش کنید

فرهای داغ ، اتوهای داغ ، درمان های مکرر با کراتین ، صاف کردن مواد شیمیایی و شامپوهای تند می توانند آسیب قابل توجهی به موهای شما وارد کنند. بگذارید موهای شما بعد از شستشو در هوا خشک شود یا در صورت نیاز به سشوار کشیدن موها از کمترین درجه حرارت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

سه روش برای جلوگیری از ریزش موی ناشی از استرس
 

چه مواد مغذی برای موهای قوی مورد نیاز است؟

مواد مغذی کلیدی که باید برای موهای براق عبارتند از:

روی: به رشد مجدد موها کمک می کند

آهن: برای داشتن پوست سر سالم مورد نیاز است

ویتامین C: برای تولید کلاژن مورد نیاز است که از آسیب فولیکول مو جلوگیری می کند

بیوتین: پروتئینی به نام کراتین تولید می کند که به تقویت مو کمک می کند

ویتامین A: به رشد موهای جدید کمک می‌کند

ویتامین E: از مو در برابر آسیب محافظت می کند غذاهایی که منابع غنی از پروتئین و سایر مواد مغذی هستند عبارتند از: تخم مرغ

میوه (انواع توت ها)عدس و لوبیاماهی چرب (ماهی کاد ، ماهی آزاد)آجیل و دانه‌هااسفناج سیب زمینی‌های شیرینبرگ کاریجو دوسر

چگونه می توانم از موهایم مراقبت کنم؟

به غیر از پیروی از رژیم غذایی مناسب ، عادات ساده می‌توانند تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری کنند:
هنگام خیس شدن موهای خود را شانه نکنید.
موهای خود را هنگام خشک شدن کامل حالت دهید.
از مواد شیمیایی مانند پارابن و سولفات در محصولات مراقبت از مو خود اجتناب کنید.
با تمرین یوگا یا سایر تکنیک های آرامش ، استرس را کاهش دهید.
از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.
 مترجم: آیدا نوروزی