شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان

شکست سنگین برای عربستان رقم خورد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه شنبه در یک نشست خبری از آزادسازی ۶۰۰ کیلومتر دیگر از استان مأرب در عملیاتی موسوم به «طلوع پیروزی» خبر داد.

شکست سنگین برای عربستان رقم خورد

به گزارش منیبان؛ به نقل از المیادین، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه اظهاراتش گفت که در عملیات طلوع پیروزی یگان پهپادی ۲۴۵ عملیات انجام داده است.

وی اظهار داشت که در این عملیات ۱۳۰۰ نفر از عناصر مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی کشته  و ۳۰ نفر هم به اسارت گرفته شدند.

سرتیپ سریع افزود: یگان موشکی ما هم ۶۸ عملیات در داخل خاک یمن و عمق خاک سعودی انجام داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: نیروهای یمنی با وجود افزایش حملات هوایی سعودی-آمریکایی، موفق به پیشروی در استان مأرب شده‌اند؛ به طوری که امروز در چند محور در حومه مأرب مستقر هستند.

وی در ادامه اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن در عملیات طلوع پیروی، ۶۰۰ کیلومتر مربع از شهرستان صراوح استان مأرب را آزاد کرده‌اند.

یحیی سریع در پایان نشست خبری خود با بیان اینکه دوران برده داری و وابستگی سپری شده است، از مردم یمن خواست برای آزادی همه اراضی کشورشان عزم راسخ داشته باشند.

 عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

وبگردی