شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دیوان محاسبات

بذرپاش:

گزارش تفریغ بودجه را زودتر از موعد قانونی به مجلس ارائه کردیم

بذرپاش: گزارش تفریغ بودجه مهمترین سند نطارت مالی کشور است

رییس دیوان محاسبات گفت: امسال ما ۴ ماه زودتر از موعد قانونی گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کردیم، یعنی تا پایان دی فرصت داشتیم اما در ۳۱ شهریورماه این گزارش را به مجلس ارائه کردیم.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات طی سخنانی در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: گزارش تفریغ بودجه مهمترین سند نظارت مالی کشور است.

وی افزود: برنامه توسعه کشور به برنامه پنج ساله معروف است و یک برنامه سالیانه به نام لایحه بودجه وجود دارد که طبق قانون اساسی گزارشی بعد از اجرای بودجه هر ساله باید توسط دیوان محاسبات ارائه شود.

بذرپاش ادامه داد: گزارش تفریغ بودجه نشان می‌دهد این بودجه ای که مصوب شده به چه میزانی اجرا شده و در چه بخش هایی انحراف صورت گرفته است و این نقشه راهی برای بودجه سال آینده می‌شود.

رییس دیوان محاسبات ادامه داد: چنانچه دیوان محاسبات هرگونه انحراف را به منزله تخلف تشخیص دهد آن به دادسرای دیوان محاسبات ارسال کرده و هیأت‌های مستشاری و دادگاه ها آن را بررسی می کنند به عنوان مثال مدیری به عمد یک حکم را اجرا نکرده و یا نادرست اجرا شده که در دیوان محاسبات رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: دیوان محاسبات طبق وظیفه ذاتی خود که تفریغ بودجه سنواتی است آن را به مجلس شورای اسلامی گزارش می دهد. گزارش تفریغ بودجه بیش از ۳ هزار و ششصد دستگاه را رصد کرده است یعنی این دستگاه‌ها از بودجه عمومی استفاده می‌کنند. این سه هزار و ۶۰۰ دستگاه رسیدگی می‌شود و تحت عنوان گزارش تفریغ به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

بذرپاش بیان کرد: امسال ما ۴ ماه زودتر از موعد قانونی گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کردیم. یعنی تا پایان دی ماه فرصت داشتیم که به مجلس این گزارش را تقدیم کنیم اما چهار ماه زودتر یعنی در ۳۱ شهریورماه این گزارش را به مجلس ارائه کردیم.