شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#نتایج#اعلام نتایج

عضو النجباء: نقشه‌ای برای مصادره اراده ملت طراحی شده است


عضو النجباء: نقشه‌ای برای مصادره اراده ملت طراحی شده است

یک عضو النجباء در واکنش به اعلام نتایج انتحابات پارلمانی عراق گفت: نقشه‌ای برای مصادره اراده ملت طراحی شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد نیوز، «فراس الیاسر» عضو شورای سیاسی جنبش النجباء عراق امروز سه‌شنبه گفت که سرگردانی در اعلام نتایج انتخابات و اعلام نتایج پیش از شمارش همه صندوق‌های رأی بیانگر نقشه‌ای برای مصادره اراده ملت است.

الیاسر در توئیتی نوشت: آنچه در جریان است تلاش برای کودتا علیه نظام سیاسی را نشان می‌دهد و طبیعتا این اقدامات مقدمه‌ای برای تضعیف پایگاه سیاسی حشد شعبی و تلاش برای تنگنا قرار دادن آن در آینده است و این با دیدگاه‌های آمریکا که تلاش می‌کند آرای مقاومت وارد پارلمان عراق نشود همسو است.

نتایج اولیه انتخابات روز گذشته اعلام شد و تعداد کرسی های کسب شده از سوی گروه‌های سیاسی در اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام مشخص شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت.

 بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، جریان صدر با 73 کرسی، در صدر قرار دارد و به دنبال آن ائتلاف تقدم با 38، ائتلاف دولت قانون با 37، حزب دموکرات کردستان با 32، ائتلاف کردستان با 17، اتحادیه مهینی کردستان با 15، ائتلاف عزم با 15، ائتلاف فتح با 14، جنبش امتداد با 9، الجیل الجدید با 9، اتحاد اسلامی با 4، جنبش بابلیون با 4، تصمیم با 3، جریان حکمت با 2 و ائتلاف النصر با 2 کرسی در رتبه های بعدی قرار دارند.

ائتلاف‌‎های الفتح، دولة القانون، عصائب اهل‎ الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده‎ اند.

 کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/