شهر خبر

امضای توافقنامه سرمایه گذاری بین اردن و قطر در سفر ملک عبدالله دوم به دوحه

امضای توافقنامه سرمایه گذاری بین اردن و قطر در سفر ملک عبدالله دوم به دوحه

پادشاه اردن و امیر قطر در دوحه روابط دوجانبه و تحولات منطقه و جهان را بررسی و چندین توافقنامه سرمایه‌گذاری بین دو کشور را امضا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر بر ارتقای روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، سرمایه‌گذاری، توسعه و فرهنگی و نیز افزایش فرصت‌های شغلی اردنی‌ها در قطر تاکید کردند.

دو رهبر همچنین بر لزوم ادامه هماهنگی و مشورت در قبال مسائل مختلف مشترک در جهت تحقق منافع دو کشور و خدمت به مسائل عربی در راس آن مساله فلسطین تاکید کردند.

ملک عبدالله دوم بار دیگر ضمن تاکید بر محوری بودن مساله فلسطین به اهمیت تلاش برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس راه حل دو کشوری که تضمین‌کننده تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۶۷ به پایتختی قدس شرقی است، اشاره کرد.

بررسی تحولات پرونده سوریه، حمایت اردن از تلاش‌های حفظ حاکمیت سوریه، ثبات آن و تمامیت ارضی و وحدت این کشور از دیگر مسائل مورد تاکید دو مقام بود.

در حاشیه این سفر توافقنامه‌ای بین دو کشور درباره لغو متقابل ویزا برای دارندگان پاسپورت‌های دیپلماتیک و ویژه و نیز یادداشت تفاهمی در زمینه سازمان سرمایه‌گذاری قطر و شرکت سرمایه‌گذاری‌های دولتی اردن برای ایجاد مشارکت استراتژیک بین دو کشور و توسعه‌ فرصت‌های همکاری امضا شد.

انتهای پیام