به گزارش برنا از منابع رسمی پاکستان، «عبدالرزاق داود» روز سه‌شنبه طی پیامی گفت: اولین محموله تجاری توسط بزرگترین شرکت لجستیکی پاکستان (NLC) از کراچی و با عبور از مسیر زمینی جمهوری اسلامی ایران به استانبول رسید.

وی که همزمان سرپرست وزارت بازرگانی پاکستان نیز می‌باشد، اظهار داشت: تکمیل مرحله ارسال کالا با استفاده از سیستم بین المللی ترانزیت تیر (TIR) مایه خرسندی و بیانگر تاثیر سیاست ارتباطات منطقه‌ای است.

مشاور نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: وزارتخانه بازرگانی این کشور متعهد به پیشبرد رویکرد ارتباطات منطقه‌ای است و ما از بازرگانان و صادرکنندگان می‌خواهیم برای صرفه جویی در هزینه و زمان از مسیر کریدور جاده‌ای اکو بهره‌مند شوند.

هفته گذشته بزرگترین شرکت تدارکاتی (لجستیکی) پاکستان که پیش‌تر از ابتکار تازه‌ای برای احیای کریدور اکو موسوم به ITI میان تهران-استانبول-اسلام‌آباد خبر داده بود، توانست اولین محموله شامل کالاهای با ارزش از پاکستان به ترکیه از طریق مسیر ایران با استفاده از سیستم بین المللی ترانزیت تیر (TIR) را ارسال کند.

همزمان با ورود کامیون‌های تجاری شرکت لجستیکی پاکستان در گمرک استانبول، مقامات وزارت حمل و نقل ترکیه، دبیرکل اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده‌ای مستقر در ژنو، مسوولان دبیرخانه سازمان اکو و برخی از مسوولان وزارت راه و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران برای استقبال از پیشرفت حضور داشتند.

گفتنی است، کامیون‌های حمل بار تجاری با محموله کالاهای با ارزش از مبداء شهر بندری کراچی پاکستان برای اولین بار به استانبول ترکیه رسیدند. این کامیون‌ها از طریق مسیر زمینی ایران و با طی مسافت ۵۳۰۰ کیلومتری به عنوان بخشی از کریدور تجاری و حمل و نقل جاده‌ای اسلام‌آباد- تهران-استانبول (ITI-ECO) طی ۱۰ روز وارد استانبول شدند.