به گزارش برنا؛ تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی از ساعت 17 امروز و در دیدار رفت مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این رقابت به تساوی یک-یک انجامید تا امتیازات تقسیم شود.

بازی با اشتباهات زیادی از سوی 2 تیم آغاز شد و توپ در میانه میدان از دست می‌رفت. کره‌ای‌ها با طراحی حملات از عمق دفاع ایران و با اتکا به توان سون هیونگ مین در پی رسیدن به گل بودند و ایران نیز روی حرکات طارمی، آزمون و قلی‌زاده برنامه داشت. در دقیقه 11 ضربه سر هوانگ یو جو به شکل خطرناکی از روی دروازه ایران به بیرون رفت. چهار دقیقه پس از آن تیم ایران نخستین حمله را طراحی کرد که شوت علیرضا جهانبخش راهی به دروازه میهمان پیدا نکرد. برای دقایقی بازیکنان تیم میهمان با رد و بدل کردن پاس‌های متعدد و استفاده از تمامی فضاهای زمین، ایران را مجبور به عقب‌نشینی کرد. در دقیقه 27 همکاری طارمی و آزمون ایران را در موقعیت خوبی قرار داد که این بخت با تعلل طارمی از دست رفت. در دقیقه 42 پاس پشت مدافعان و تماشایی احمد نورالهی به طارمی رسید اما او نتوانست بهره لازم را ببرد و پس از آن دروازه‌بان کره با دو واکنش عالی مانع از گلزنی آزمون و طارمی شد. در نهایت نیمه نخست این دیدار حساس با تساوی بدون گل همراه شد.

802

در نیمه دوم کره جنوبی خیلی زود توانست به گل برسد. سون هیونگ مین ستاره کره جنوبی که در تاتنهام انگلیس بازی می کند، با استفاده از فضای پشت مدافعان و اشتباه صادق محرمی خود را به محوطه جریمه ایران رساند و با یک ضربه فنی گل نخست بازی را به ثمر رساند. اسکوچیچ برای جبران نتیجه امید نورافکن را به جای علی قلی زاده وارد زمین کرد. نورافکن به دفاع چپ رفت و وحید امیری جای قلی زاده را در وینگر گرفت تا به قدرت هجومی ایران افزوده شود. ایران از دقیقه 65 به بعد بر دامنه حملاتش افزود. در دقیقه 67 شوت محکم عزت الهی به تیر عمودی کره برخورد کرد. در دقیقه 76 برنامه های ایران جواب داد و ایران با ضربه سر جهانبخش به گل تساوی رسید. حرکت سردار آزمون در تعقیب توپ و ارسال پاس برای جهانبخش از نزدیکی های خط عرضی دروازه کره جنوبی قابل تحسین بود. بعد از این گل ایران کمی عقب کشید و کره جنوبی در دقایق پایانی فشار زیادی را برای گلزنی ایجاد کرد که در نهایت این فشار به جایی نرسید. خطرناکترین فرصت کره جنوبی در دقیقه 92 به دست آمد که بیرانوند شوت کره جنوبی را مهار کرد و اجازه برد به حریف را نداد تا امتیازات میان غول های آسیا تقسیم شود و تیم ایران با 10 امتیاز در صدر جدول باقی بماند.

داور: احمد الکاف از عمان

ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، احمد نورالهی (90- میلاد سرلک)، مهدی طارمی، وحید امیری، علی قلی‌زاده (56- علی قلی‌زاده) و سردار آزمون (90- مهدی قایدی)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

کره‌جنوبی: کیم سئونگ‌گیو، لی یونگ، کیم مین‌جائه، جونگ وویونگ، هوانگ این‌بئوم، سون هیونگ‌مین (کاپیتان)، لی جائه‌سونگ (82- لی دونگ‌گیونگ)، هوانگ هی چان، هونگ چول (70- کیم جین‌سو)، هوانگ اوی جو (81 - نا سانگ‌هو) و کیم یونگ‌وون

سرمربی: پائولو بنتو