شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#داوری#سوخت#کره جنوبی#تیم ملی

نظر ۲ کارشناس درباره داوری دیدار ایران - کره جنوبی/ VAR نبود، پنالتی ایران سوخت


نظر 2 کارشناس درباره داوری دیدار ایران - کره جنوبی/ VAR نبود، پنالتی ایران سوخت

۲ کارشناس داوری فوتبال معتقدند داور دیدار ایران و کره جنوبی باید به نفع تیم ملی کشورمان اعلام پنالتی می‌کرد.

نادر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره قضاوت احمد الکاف، داور عمانی دیدار ایران و کره جنوبی اظهار داشت: به طور کلی تیم داوری خیلی خوب قضاوت نکرد. در دقیقه 11 و 13 کمک داور در اعلام آفساید بی‌دقت بود. این در حالی است که کمک داور در این سطح باید با تمرکز خیلی بهتری تصمیم بگیرد.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که این بازی داشت، عدم یکنواختی قضاوت داور بود. این مسئله در دقایق 35 و 29 به خوبی دیده می‌شود. در دقیقه 35 خطایی که روی مهدی طارمی در محوطه جریمه انجام شد، به تشخیص داور خطا نبود ولی مشابه همین صحنه در دقیقه 29 توسط سردار آزمون رخ داد که داور خطا اعلام کرد. این دو صحنه را مقایسه کنید تا عدم یکنواختی قضاوت داور مشخص شود.

این کارشناس داوری درباره اینکه آیا داور باید در صحنه خطا روی طارمی برای ایران پنالتی می‌گرفت، عنوان کرد: این صحنه باید پنالتی اعلام می‌شد و اگر VAR بود داور می‌توانست تصمیمش را اصلاح کند.

جعفری یادآور شد: اخطار‌هایی که داور به بازیکنان ما داد، کاملاً درست بود و گل مردود ما نیز به درستی آفساید اعلام شد. کمک داور دوم از لحاظ فنی و تمرکزی نسبت به کمک داور اول خیلی بهتر قضاوت کرد. داور وسط هم مقداری دیر از کارت‌ استفاده کرد و بیشتر به دنبال تذکر بود. در یک صحنه در دقیقه 82 چند بازیکن باهم برخورد داشتند ولی داور کارتی نشان نداد.

حیدر سلیمانی دیگر کارشناس داوری کشورمان در خصوص قضاوت داور عمانی دیدار ایران و کره به خبرنگار تسنیم گفت: داور سعی کرد در نیمه اول قضاوت مدیرانه‌ای را داشته باشد و می‌خواست بازی را با نشان دادن دست  آرام نگه دارد تا در نیمه دوم کارش سخت نشود. در نیمه اول دو صحنه مشابه داشتیم که داور قضاوت همسانی نداشت. یک مورد در زمانی که سردار در کنار خط طولی زمین به بازیکن حریف تنه زد داور بلافاصله خطا اعلام کرد و دقیقا همین صحنه مشابه در محوطه جریمه کره اتفاق افتاد و مدافع کره با دست و بازوی خودش ضربه‌ای به مهدی طارمی زد که داور اعتقادی به خطا نداشت. به نظر من یک پنالتی در نیمه اول برای ایران گرفته نشد.

وی ادامه داد: در نیمه دوم هم صحنه خاصی نبود و گل آفساید ایران به درستی مردود اعلام شد. دو اخطاری هم که به بازیکنان ایران امید نورافکن و سردار آزمون داده شد، کاملا صحیح بود. در کل در نیمه دوم عملکرد داور مطلوب بود و شاهد اشتباهی نبودیم.

انتهای پیام/