شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی#جدید

رهبر کره شمالی با شمایل جدید خواسته خود را مطرح کرد+ عکس

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواستار تقویت توان نظامی کشورش برای مقابله با آنچه که اقدامات نیروهای "خصمانه" علیه پیونگ یانگ خواند شد، اما گفت که این اقدام با هدف جنگ علیه کره جنوبی یا ایالات متحده انجام نمی شود.

رهبر کره شمالی با شمایل جدید خواسته خود را مطرح کرد+ عکس

به گزارش منیبان؛ از یونهاپ، کیم طی سخنانی در نمایشگاه توسعه دفاعی که به مناسبت ۷۶ امین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی در پیونگ یانگ دایر شده است، همچنین از سئول و واشنگتن به دلیل تمرینات نظامی مشترک و توسعه سلاح انتقاد کرد.

او گفت: "ایالات متحده مکرراً اعلام می کند که با کشور ما دشمنی ندارد اما هیچ زمینه رفتاری وجود ندارد که باور کنیم چنین نیست، برای نوادگانمان باید قوی باشیم.  

این اظهارات کمتر از دو هفته پس از آزمایش موشک ضد هوایی جدید کره شمالی در ماه سپتامبر صورت گرفت.

کیم گفت: تهدیدات نظامی کشور ما با آنچه سه، پنج یا ۱۰ سال پیش شاهد بودیم متفاوت است.

وی سئول را متهم به ریاکاری و داشتن استانداردهای دوگانه برای ادامه تقویت توان نظامی کرد و گفت: این در حالی است که سئول به ظاهر از «صلح، همکاری و رفاه» صحبت می کند.

کیم گفت اگر کره جنوبی به "نقض حقوق ما در دفاع از خود" ادامه دهد، کره شمالی با "اقدامات شدید" پاسخ خواهد داد.

با این حال کیم همچنین افزود که تقویت ارتش این کشور، کره جنوبی را هدف قرار نمی دهد. وی گفت که "تاریخ وحشتناک" جنگ نباید در این سرزمین تکرار شود.

کیم اضافه کرد : "دشمن ما خود جنگ است، نه یک کشور یا نیروهایی مانند کره جنوبی و آمریکا. اما تلاش های خارجی ما برای صلح به هیچ وجه به معنای واگذاری حقوق ما برای دفاع از خود نیست.

وبگردی