شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#نتایج#نتایج انتخابات

واکنش کمیساریای انتخابات عراق به اعتراضات درباره نتایج

واکنش کمیساریای انتخابات عراق به اعتراضات درباره نتایج

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق به اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحره، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در پاسخ به اعتراض‌ها درباره نتایج انتخابات، تأکید کرد که در روند اجرای انتخابات به قانون و اساس‌نامه‌های خود عمل کرده است.

«عماد جمیل»، عضو دفتر رسانه‌ای کمیساریای عالی مستقل انتخابات، گفت که همه گروه‌ها ۳ روز فرصت دارند که اعتراض‌های خود با سند و مدرک به کمیساریا اعلام کنند و فرصت دریافت اعتراضات تا پایان ساعت اداری روز پنج‌شنبه است. تاکنون شکایت‌های متعددی به کمیساریا رسیده و این کمیساریا همه اعتراضات را بررسی خواهد کرد.

جمیل اتهام دستکاری در آرا را بی اساس دانست و افزود: مردم در جریان روند رأی‌گیری هستند و صدها ناظر داخلی و خارجی در کنار رسانه‌ها روند انتخابات را زیر نظر داشتند و برداشت عمومی مردم و نامزدها هم رضایت از روند اجرای انتخابات است.

وی تاکید کرد: مطلقاً نمی‌توان گفت که کمیساریا به قوانین و ضوابط عمل نکرده است. نتایج انتخابات برای برخی گروه‌ها غافلگیرکننده بود و این گروه‌ها حاضر نیستند رأی اندک خود را بپذیرند و حق دارند که شکایت کنند و مطمئن باشند که شکایتشان بررسی خواهد شد.

این مقام کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق گفت: همه اعتراضات و اشکالات فنی ازجمله از کار افتادن دستگاه‌ها در برخی مراکز رأی‌گیری به سرعت برطرف شد و در حدی نبود که در نتایج آرا تأثیر جدی داشته باشد.

وی افزود که اگر موارد فنی دیگری بوده که کمیساریا از آنها بی اطلاع است حتماً در شکایت‌ها مطرح می‌شود و کمیساریا هم درباره آنها تصمیم لازم را می‌گیرد.