شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#یمن#ارتش یمن

ارتش یمن جزئیات عملیات گسترده‌ "صبح پیروزی" در مأرب را منتشر کرد

ارتش یمن جزئیات عملیات گسترده‌ "صبح پیروزی" در مأرب را منتشر کرد

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن جزئیات عملیات نظامی منحصربفرد این نیروها در استان مأرب را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درباره عملیات منحصربفرد این نیروها در مأرب گفت: عملیات فجر الانتصار(صبح پیروزی) مناطق جدیدی در مأرب را هدف قرار داد. نیروهای ما براساس دستورات قبلی در این عملیات به مزدوران اجازه دادند از صحنه جنگ فرار کنند. ما دستور داده بودیم که به هیچ کدام از مزدورانی که فرار کردند، تیراندازی نکنند. طی این عملیات ما توانستیم مساحت ۶۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کنیم. مساحت جغرافیایی بین منطقه آزاد شده در عملیاتی جدی تا ورودی‌های شهر مأرب آزاد شد. نیروهای مسلح ما امروز از چند محور به ورودی‌های شهر مأرب رسیدند و اکنون در سد مأرب از محور شمالی هستند.

وی گفت: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی نیز ۹۴۸ حمله هوایی را انجام داده و منازل شهروندان و مسیرهای عمومی را هدف قرار دادند. طی عملیات مبارزان ما در دفاع هوایی توانستند شش پهپاد جاسوسی هجومی از جمله پهپادهای ساخت آمریکا را سرنگون کنند. نیروهای ما همچنین ۱۱ هواپیمای جاسوسی را سرنگون کردند. نیروی موشکی ۶۸ عملیات را انجام داد که تجمعات، مراکز و پایگاه‌های دشمن را هدف قرار داد. نیروی پهپادی نیز ۲۴۵ عملیات علیه دشمن انجام داد. حدود ۳۰۰ خودروی زرهی و نفربر منهدم شد. نزدیک به ۵۶۵۰ تن از مزدوران دشمن کشته، زخمی یا اسیر شدند. تعداد کشته شدگان ۱۳۰۰ تن، زخمی شدگان ۴۳۲۰ تن و اسرا ۳۰ تن هستند.

یحیی سریع گفت: ای فرزندان مأرب در کنار جمهوری واقعی خود، جمهوری مردم و جمهوری استقلال باشید. در حفظ امنیت و ثبات همکاری کنید و تبلیغات رسانه‌های متجاوزان را گوش ندهید. نیروهای مسلح ما برای حفظ جان همگان از جمله مزدورانی که صحنه جنگ را ترک کردند تلاش می‌کنند. ما در مقابل مرحله جدیدی هستیم که می‌خواهیم تمام یمنی‌ها در جنگ آزادسازی کشورشان شرکت کنند. ما به فرماندهان مزدوران در مأرب و دیگر شهرها نسبت به اقدامات تحریک آمیز و تخریب هشدار می‌دهیم. مأرب یک استان سعودی یا انگلیسی یا ایالت آمریکایی نیست بلکه استانی یمنی است. جنگ ما همچنان تا زمانی که محاصره مردم و تجاوز علیه آن‌ها ادامه داشته باشد، ادامه دارد.

انتهای پیام