شهرخبر

ماجرای ضرب و شتم پرستار بیمارستان شهدای تجریش از سوی یک کارتن خواب

پرستار نمایه

معاون پرستاری وزارت بهداشت بر بالین پرستار بیمارستان شهدای تجریش که توسط یک زن هدف ضربه چاقو قرار گرفته، حاضر و وضعیت وی را جویا شد.

به گزارش مشرق، عباس عبادی با حضور در بخش آی. سی. یو بیمارستان شهدای تجریش به عیادت «رضا بختیاری» پرستار این بیمارستان که حین خدمت به بیماران، هدف چاقوی یک زن قرار گرفته و با اقدامات به موقع درمانی از مرگ حتمی نجات یافت، حاضر شد و ضمن دریافت گزارشی از حادثه و وضعیت این پرستار، با وی و خانواده او به گفتگو پرداخت و برایش آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

وی از زحمات پرستاران بویژه پرستاران بیمارستان شهدای تجریش قدردانی کرد و ضمن محکوم کردن اقدامات خشونتی علیه کادر درمان، گفت: این اولین باری نیست که پرستاران ما در اورژانس بیمارستانها مورد ضرب و شتم، جراحت و هتاکی قرار می گیرند.

عبادی افزود: انتظار داریم مراجع ذی صلاح با جدیت و قاطعیت با چنین مواردی برخورد قانونی کنند چرا که نباید با تکرار رخداد چنین حوادثی به انگیزه و امنیت پرستاران در ارائه خدمت به مردم لطمه وارد شود.

ماجرای ضرب و شتم پرستار بیمارستان شهدای تجریش از سوی یک کارتن خواب

در این بازدید دکتر خشنود، رییس بیمارستان شهدای تجریش، فروغ مولا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سعید لک معاون دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه های انسانی معاونت پرستاری، داوود امین نسب رییس گروه تحول مدیریت و سرمایه انسانی در پرستاری، فرانک ندرخانی سرپرست گروه بهره وری و تعرفه خدمات پرستاری معاونت پرستاری، دکتر عبادی را همراهی کردند.  

بر اساس این گزارش، ساعت ۸ صبح روز یکشنبه هیجدهم مهر امسال یکی از پرستاران مرد بیمارستان شهدای تجریش تهران در حال رسیدگی به وضعیت بیماران بود که از پشت سر هدف ضربه چاقوی زنی قرار گرفت. این پرستار ۲۷ ساله، سریع به اتاق عمل منتقل شد که با تلاش پزشکان از مرگ نجات یافت.

زن ضارب هم از سوی ماموران کلانتری تجریش دستگیر شد. ماموران به تحقیق از همکاران پرستار زخمی پرداختندکه معلوم شد زن مهاجم  کارتن خواب بوده و درچند وقت اخیر زیاد به داخل محوطه بیمارستان در رفت و آمد بوده و چون جا و مکانی نداشته پرستاران و حتی خانواده بیماران به او غذا و لباس می دادند. مدتی هم در این بیمارستان بستری بود. روزحادثه او به بیمارستان آمده و به نظر می رسید قصد بستری شدن دوباره را داشته که ناگهان و بدون انگیزه ای سمت پرستار مرد حمله ور شده و با غافلگیر کردن وی، او را با چاقویی که همراهش بوده از ناحیه کمر عمیقا زخمی می کند.

منبع: فارس