به گزارش برنا، «ایمان رحیم‌پور» کارگردان مراسم اختتامیه جشنواره سی‌وچهارم درباره جزئیات برگزاری این مراسم گفت: اختتامیه جشنواره امسال در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار خواهد شد. امسال سعی کردیم برای مراسم اختتامیه از امکاناتی که مجموعه فارابی در اختیار دارد استفاده کنیم و از این امکانات نهایت استفاده را ببریم.

او با اشاره به این که این مراسم ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر چهارشنبه ۲۱ مهر با اجرای «محمدرضا مقدسیان» برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به این که زمان محدودی برای برگزاری اختتامیه در اختیار داریم و بعد از آن ممنوعیت تردد در شهر تهران آغاز خواهد شد، به همین علت قصد داریم تا حد امکان سرعت مراسم را بالا ببریم تا مهمانان و برگزارکنندگان مراسم به محدودیت‌ها برخورد نکنند.

 

٭ رعایت شیوه‌نامه‌ها و پخش زنده مراسم

کارگردان مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در  مراسم اختتامیه جشنواره، تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

او ادامه داد: مراسم اختتامیه به صورت زنده از صفحات رسمی جشنواره در اینستاگرام، آپارات و تلویزیون تعاملی تیوا و رادیو نمایش پخش خواهد شد.

 

٭ مدعوین مراسم پایانی

رحیم‌پور در خصوص مهمانان حاضر در مراسم گفت: مدعوین مراسم، نامزدها و منتخبین سی و چهارمین جشنواره خواهند بود، علاوه بر این قرار است میزبان چهره‌هایی چون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و به احتمال زیاد شهردار اصفهان باشیم، همچنین دیگر مدیران فرهنگی بر اساس دعوتی که مدیریت بنیاد سینمایی فارابی انجام خواهد داد، در اختتامیه جشنواره حضور خواهند یافت.

او تصریح کرد: مراسم اختتامیه حدود  ۲ ساعت ادامه خواهد یافت و امیدواریم با توجه به آیتم‌هایی که برای تنوع مراسم در نظر گرفته شده، برنامه خوبی را پشت سر بگذاریم و مدعوین با رضایت از سالن اختتامیه خارج شوند.

 

٭ برپایی دو نکوداشت در اختتامیه جشنواره

کارگردان مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان تهران، در زمینه ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراسم اختتامیه اعلام کرد: علاوه بر اهدای جوایز بخش‌های مختلف، امسال دو بخش ویژه‌ برای اختتامیه در نظر گرفته شده است؛ برگزاری نکوداشت زنده یاد خانم فرشته «فرشته طائرپور» تهیه‌کننده و کارگردان فقید سینمای کودک و زنده‌یاد «محمد ابوالحسنی»  تهیه‌کننده فقید سینما و عرصه وب‌سری که در مراسم اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در مراسم اختتامیه امسال، بیشتر  تنوع ویدیویی خواهیم داشت تا بتوانیم زمان مراسم را کنترل کنیم.

 

٭ ارتباط با برگزیدگان بخش بین‌الملل

رحیم‌پور همچنین گفت:متاسفانه امسال همانند سال گذشته به علت شرایط بیماری کرونا میزبان مهمانان بین‌الملل نخواهیم بود اما مصمم هستیم در بخش بین‌الملل، به صورت ویدئویی با برندگان همراه شویم و تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم هماهنگی‌های لازم را برای ارتباط زنده  با مهمانان بین‌المللی انجام دهیم.

 

٭ یکدستی در اجرای دو اختتامیه

رحیم‌پور درباره برگزاری مراسم  اختتامیه پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران نیز یادآور شد: باید توجه داشت که کلیپ‌های اختتامیه جشنواره فیلم کودک و المپیاد توسط یک تیم انجام شده است، چرا که امسال قصد داریم در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کودک و المپیاد شاهد یکدستی باشیم، حتی در مستندسازی‌ها، دوستان ما سعی کردند که هماهنگی در اجرا از نظر بصری و گرافیکی  رعایت شود و  کارها چند پاره نباشد.