شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#افغانستان#یورو

در نشست فوق العاده گروه ۲۰؛

اتحادیه اروپا کمک یک میلیارد یورویی به افغانستان تخصیص داد

اتحادیه اروپا کمک یک میلیارد یورویی به افغانستان تخصیص داد

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که این اتحادیه بودجه ای به مبلغ یک میلیارد یورو برای کمک به افغانستان در نظر گرفته است که به سازمان های بین المللی تحویل خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که این اتحادیه بودجه ای یک میلیارد یورویی جهت برنامه کمک به افغانستان برای جلوگیری از فروپاشی عظیم اجتماعی-اقتصادی و انسانی در این کشور، اختصاص داده است.

وی در بیانیه ای در همین رابطه اعلام کرد که این پول، مبلغ ۲۵۰ میلیون یورو به مبلغ ۳۰۰ میلیون یورویی که اتحادیه اروپا قبلاً برای نیازهای فوری بشردوستانه اعلام کرده بود، اضافه می کند و مابقی به کشورهای همسایه افغانستان می رسد که افغان هایی را که از سلطه طالبان فرار کرده اند، پذیرفته اند.

فون در لاین این وعده را در اجلاس مجازی گروه ۲۰ اعلام کرد. اجلاس مذکور به میزبانی ایتالیا برگزار شد و بحث درباره وضعیت انسانی و امنیتی در افغانستان متمرکز بود.

وی در بیانیه خود تاکید کرد که بودجه اتحادیه اروپا «حمایت مستقیم» از افغان ها است و به سازمان های بین المللی که در افغانستان کار می کنند هدایت خواهد شد و نه به دولت موقت طالبان که بروکسل آن را به رسمیت نمی شناسد.

پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند که نشست فوق العاده گروه ۲۰ امروز سه شنبه در کشور ایتالیا با موضوع افغانستان برگزار می شود.

ریاست دوره ای گروه ۲۰ بر عهده ایتالیا است و نشست امروز پیش از جلسه اجلاس سران این گروه در ۳۰ تا ۳۱ اکتبر در رم (۸ و ۹ آبان)، برگزار شد.

بحران افغانستان، نگرانی های اتحادیه اروپا را در خصوص خطر ورود گسترده مهاجران افزایش داده است و برخی از کشورهای عضو پیشتر با طرح اسکان پناهندگان مخالفت کرده بودند.