شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#استرالیا#تیم ملی فوتبال

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

پیروزی ژاپن برابر استرالیا/ رکورد ۱۱ برد متوالی «کانگوروها» شکست

پیروزی ژاپن برابر استرالیا/ رکورد ۱۱ برد متوالی «کانگوروها» شکست

تیم ملی فوتبال ژاپن با پیروزی برابر استرالیا به رکورد ۱۱ برد متوالی این تیم پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از مسابقات مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم‌های استرالیا و ژاپن به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه ۲ بر ۱ به سود ژاپن ‏‬به پایان رسید.

این بازی امروز سه شنبه در گروه B این رقابت‌ها و در ورزشگاه سایتاما ژاپن برگزار شد.

ابتدا این تیم ژاپن بود که در دقیقه ۸ توسط «تاناکا» به گل نخست دست یافت اما استرالیا در دقیقه ۷۰ توسط «هروستیچ» کار را به تساوی کشاند. گل استرالیا روی ضربه کاشته به دست آمد. پیش از آن، داور به سود استرالیا ضربه پنالتی اعلام کرده بود که بعد از بازبینی صحنه با کمک داور ویدئویی، رای پنالتی به ضربه خطا پشت محوطه جریمه تغییر کرد.

پیروزی ژاپن برابر استرالیا/ رکورد ۱۱ برد متوالی «کانگوروها» شکست

در دقیقه ۸۵ هم ژاپنی‌ها با گل به خودی «عزیزی بهیچ» مدافع استرالیا گل دوم را به ثمر رساندند تا استرالیا بازنده از زمین خارج شود.

استرالیا پیش از این سه مسابقه خود را در مرحله نهایی پیروز شده بود و با ۹ امتیاز در صدر جدول قرار داشت. ژاپن هم با قبول دو باخت برابر عمان و عربستان و کسب یک پیروزی برابر چین ۳ امتیاز داشت که با برد امروز از بحران خارج شد و ۶ امتیاز کسب کرد.

از سوی دیگر ژاپن با این نتیجه، نوار پیروزی‌های متوالی استرالیا را قطع کرد. تیم ملی استرالیا در ۱۱ بازی گذشته خود به برد رسیده بود.

در دیگر بازی حساس و سرنوشت ساز این گروه، امشب تیم ملی عربستان میزبان تیم ملی چین است. عربستان هم ۹ امتیازی است و با شکست چین می‌تواند به تنهایی با ۱۲ امتیاز صدرنشین شود.