شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مخالفان#مقامات#معترضان

درخواست عفو بین الملل از مقامات چاد برای پایان دادن به ارعاب مخالفان

درخواست عفو بین الملل از مقامات چاد برای پایان دادن به ارعاب مخالفان

در پی زخمی شدن تعدادی از معترضان و بازداشت ده‌ها تن دیگر از مردم چاد در جریان تظاهراتی که اخیرا برگزار کردند، سازمان عفو بین الملل از شورای نظامی حاکم در این کشور خواست به موج ایجاد رعب و وحشت علیه مخالفان پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مقامات دولت چاد اعتراضاتی که با فراخوان ائتلاف اپوزیسیون "واکیت تاما" روز شنبه برگزار شد، ممنوع و آن را اخلال در نظم عمومی عنوان کردند اما صدها تظاهرکننده این ممنوعیت را نادیده گرفته و در پایتخت چاد به خیابان ها آمدند.

عبدالله دیارا، پژوهشگر متخصص در مسائل امور آفریقا در سازمان عفو بین الملل گفت، نیروهای امنیتی به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند و تعدادی از معترضان مصدوم و تعدادی از آنها نیز بازداشت شدند که البته همان روز آزاد شدند.

این سازمان با اعلام اینکه پیام رسان‌ها و اینترنت صبح روز اعتراضات در سراسر انجامینا مختل شد، تاکید کرد، باید درمورد محدودیت های اینترنتی که کمی پیش از انجام تظاهرات اعمال شده، تحقیق شود.

ادریس دبی، رئیس جمهوری چاد ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ در پی درگیری با شورشیان کشته شد و پسرش محمد دبی قدرت را به دست گرفت. او پس از انحلال دولت و پارلمان و تعلیق قانون اساسی، یک کمیته به رهبری رئیس جمهوری اسبق چاد تشکیل داد که وظیفه آن فراهم کردن مقدمات برای مشارکت گروه های شورشی در گفتگوی ملی جامع است که مسیر را برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری هموار می کند.

انتهای پیام