شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#رئیس مجلس#مجلس نمایندگان

اهدای جایزه ناتو برای زنان صلح‌دوست به نانسی پلوسی

اهدای جایزه ناتو برای زنان صلح‌دوست به نانسی پلوسی

بعد از آنکه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس پارلمانی ائتلاف ناتو در پرتغال برنده یک جایزه جدیدالتاسیس به نام جایزه "زنان حامی صلح و امنیت" شد، به شوخی از حکمرانی کردنش بر جهان سخن گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه راشاتودی، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در صحبتهایش در جریان این کنفرانس در حالی که می خندید، گفت: مردم از من می پرسند اگر بر جهان حکمرانی می کردی، دنبال انجام چه کاری می رفتی؟ من زیاد در موردش فکر می کنم.

به نوشته راشاتودی، در ویدیویی ۱۰ ثانیه ای که از صحبتهای پلوسی منتشر شد، مشخص نمی شود پلوسی در ادامه چه چیزی می گوید اما در متن این سخنرانی او که در وبسایت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده جواب او مشخص شده است.

بر این اساس پلوسی در ادامه می گوید: پاسخش آسان است. کار من اولویت دادن به تحصیل زنان و دختران است زیرا ما واقعا معتقدیم وقتی که زنان موفق شوند، این آمریکا یا هر کشور دیگری است که دارد موفق می شود اما در سطح جهان همه ما داریم موفق می شویم.

رئیس دموکرات ۸۱ ساله مجلس نمایندگان آمریکا در حالی که هیات آمریکا برای شرکت در شصت و هفتمین اجلاس مجمع پارلمانی ناتو در پرتغال را رهبری می کرد و تبدیل به اولین دریافت کننده جایزه جدید التاسیس "زنان حامی صلح و امنیت" شد این سخنان را ایراد کرد.

این جایزه بعد از اجلاس اکتبر ۲۰۲۰ این ائتلاف معرفی شده و هدف رسمی آن قدردانی از یک زن که "مشارکت برابر زنان و مردان در حوزه صلح و امنیت" ، حمایت از زنان در جنگها یا برجسته کردن نیازها و دورنماهای زنان در دوره بازیابی و امداد پس از جنگها را به نمایش گذاشته، اعلام شده است.

اعضای یک کمیته مجمع پارلمانی ناتو و نماینده ویژه امور زنان، صلح و امنیت این مجمع به عنوان یک هیات منصفه پلوسی را برنده این جایزه اعلام کردند. او این جایزه را از جرالد کانولی، رئیس جدید مجمع پارلمانی ناتو که نماینده دموکرات کنگره آمریکاست، دریافت کرد.

پلوسی در سخنرانی خود اظهار کرد، ناتو تنها یک ائتلاف امنیتی نیست بلکه "انسجامی ایجاد شده پیرامون ارزشهاست". او گفت، یک جهان صلح آمیز "فقط با امنیت و انصاف در اقتصادهای کشورهای ما حمایت نمی شوند بلکه همچنین نیاز به ارزشها و حکمرانی دارد."

او همچنین ناتو را به خاطر "میدان دادن به دورنمای جنسیتی در عملیاتهای صلحبانی و اولویت دادن به نمایندگی شدن هر چه بیشتر زنان در تمامی سطوح تصمیم گیری " تحسین کرد. پلوسی استدلال کرد، ناتو در برقراری ۲۰ سال تحصیل برای زنان و دختران در افغانستان "نقش محوری" داشته و این مساله چیزی نیست " که ما بتوانیم اجازه به از بین رفتن و محو شدن آن بدهیم". پلوسی گفت: چون این مساله تنها به زنان مربوط نمی شود بلکه مربوط به افغانستان است و تنها هم مربوط به افغانستان نیست بلکه مساله زنان افغانستان مربوط به امنیت در دنیاست.

انتهای پیام