شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خدمت رسانی

کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست وارد مدار خدمت رسانی به گردشگران شد

ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست وارد مدار خدمت رسانی به گردشگران شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در آیین بهره برداری از کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست که با حضور نمایندگان و بازرسان سازمان جهانی یونسکو برگزار شد، گفت: این مکان یک موقوفه و مربوط به عصر صفوی است.

حجت الاسلام سید عباس موسوی با یادآوری اینکه، در دوره تاریخی صفویه این بنا در کنار قلعه ایزدخواست از نقاط پررونق ایران محسوب میشده، گفت: این بنا در دره ایزدخواست و در نقطه اتصال استان های فارس و اصفهان واقع شده و می تواند مرکزی برای پذیرش گردشگران باشد.

موسوی افزود: این کاروانسرای ارزشمند تاریخی با عرصه سه هزار و 940 مترمربع و با مساحت اعیان دو هزار 700 مترمربع در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی طی سالهای 94 تا 99 بطور کامل مورد مرمت و احیا قرار گرفت و هم اکنون در دهه وقف آماده بهره برداری، استفاده و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران است.

او با بیان اینکه برای احیای این کاروانسرا بیش از 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده، گفت: با واگذاری این کاروانسرا موقوفه با کاربری بوم گردی و گردشگری به بخش خصوصی علاوه بر احیای این میراث ارزشمند کشور برای بیش از 10 نفر در این مجموعه اشتغالزایی انجام شد.

مدیرکل اوقاف فارس تاکید کرد: موقوفات متعدد ارزشمند تاریخی بصورت عرصه و اعیان وقف در سراسر کشور و از جمله فارس وجود دارند که میتوان با همکاری بخش خصوصی و کارشناسان فنی در حوزه های میراثی و تاریخی ضمن احیا و مرمت این مظاهر ارزشمند تمدنی، موجب رونق اشتغال در بخش های گردشگری شد که از جمله آنها کاروانسراهای تاریخی و آب انبارها در استان فارس هستند.

کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست وارد مدار خدمت رسانی به گردشگران شد