به گزارش برنا؛ سیدحمید قاسمی مدیر اجرایی و روابط عمومی رادیو فرهنگ اعلام کرد :بر تربت حافظ ویژه برنامه رادیو فرهنگ کاری از گروه ادب و هنر به مناسبت روز حافظ است که سه شنبه  ۲۰مهرماه، از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ پخش می شود.

وی افزود: این برنامه در نوبت دوم به عنوان « شب حافظ»  از محل موسسه اکو در حاشیه مراسم شام دوستی و با محوریت حافظ شاعری برای همه فارسی زبانان و معرف زبان و ادبیات فارسی به جهانیان تا ساعت ۲۲ روی آنتن می رود.

قاسمی گفت :بررسی اشعار و اندیشه های این شاعر شیرازی ، معرفی شاعران تاثیر گرفته از شعر حافظ و همچنین جایگاه حافظ در فرهنگ مردم فارسی زبان از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آنها پرداخته می شود.

وی توضیح داد: برای این برنامه بخش های مختلف کارشناسی ، تولیدی ، گزارشی و مستند و معرفی کتاب تدارک دیده شده است .

گفتنی است ،خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی شاعر بزرگ سده هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است. بیش‌تر شعرهای حافظ غزل هستند که به‌ غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوه سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوه سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود.

« بر تربت حافظ» و‌« شب حافظ» را به تهیه کنندگی مریم مردانی و با اجرای گویندگی مهدی محمدیان و از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلو هزار بشنوید.