شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد


جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

کتاب «تلویزیون»، نوشته «کیتی کاوا»، با ترجمه مسرور صیادی توسط انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «تلویزیون»؛ هشتاد و دومین جلد از مجموعه تاریخ جهان، نوشته کیتی کاوا با ترجمه مسرور صیادی از سوی انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: «یکی از تأثیرگذارترین اختراعات در طول تاریخ بشر اختراع تلویزیون است که همچنان در حال شکل دادن به زندگی مردم در سراسر جهان است. برخی آن را قدرتی تأثیرگذار و مهم و برخی آن را ابزاری برای تبدیل مردم به «توده‌ای بی‌مغز» می‌دانند که فقط می‌خواهند سرگرم شوند، به عبارتی، «ما با تلویزیون یا محکم می‌ایستیم یا سقوط می‌کنیم».

تأثیر تلویزیون حتی در سیاست هم روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، تلویزیون کمک کرده برخی چهره‌های سیاسی بهتر دیده شوند و در مواردی هم ستارگان تلویزیون را به رهبران سیاسی تبدیل کرده است، مجلۀ تایم دونالد ترامپ را «اولین رئیس جمهور تلویزیون واقع‌نما» خواند «که واقعاً با کمک تلویزیون به ریاست‌جمهوری رسید.» در یک کلام، تلویزیون در حال تغییر دادن همۀ جنبه‌های زندگی مردم در سراسر جهان است. از شیوۀ تبلیغات گرفته تا نحوۀ هواداری از تیم مورد علاقه تا شیوه‌های آموزش و یادگیری، از این رو جدا کردن تاریخ تلویزیون از تاریخ کل جهان غیرممکن است.

در این کتاب با برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های تأثیرگذار و ماندگار در آمریکا آشنا می‌شویم و سیر تغییر برنامه‌ها و سلایق مخاطبان را دنبال می‌کنیم. 

«مجموعه تاریخ جهان» می‌کوشد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرضه کند. این مجموعه با ارائه زمینه‌های فرهنگیِ رخدادهای تاریخی، خواننده را مجذوب خود می‌سازد. «مجموعه تاریخ جهان» اندیشه‌های سیاسی،‌ فرهنگی و فلسفی ت‍أثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم، اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا روزگار ما پی می‌گیرد. این مجموعه نه‌تنها برای آشنایی خوانندگان با مبانی تاریخ تدوین شده است، بلکه همچنین در پی آگاه ساختن آن‌ها از این واقعیت است که زندگی‌شان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست. هر جلد از این مجموعه برداشتی جامع و روشن از یک دوره مهم تاریخی را به خواننده ارائه می‌کند.

انتشارات ققنوس کتاب «تلویزیون،‌ جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد» به قلم کیتی کاوا و ترجمه مسرور صیادی به قیمت  35 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

انتهای پیام/