شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی#آمریکا#نمایشگاه#کره جنوبی

رهبر کره شمالی در بازدیدن از نمایشگاه تسلیحاتی: شکست ناپذیریم

رهبر کره شمالی در بازدید از نمایشگاه تسلیحاتی این کشور ضمن حمایت از برنامه‌های موشکی پیونگ یانگ، آمریکا و کره جنوبی را به جهت رفتارهای تنش‌زا در منطقه مورد انتقاد قرار داد.

كيم جونگ اون در كنار موشك ماوراء صوت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکسیوس، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، هنگام بازدید از نمایشگاه تسلیحاتی این کشور اعلام کرد کره شمالی قابلیت‌های دفاعی«شکست ناپذیری» دارد.

کیم ایالات متحده را عامل تنش‌های منطقه‌ای دانست و گفت که این پیونگ یانگ در حال تقویت زرادخانه تسلیحاتی خود است اما به دنبال جنگ نیست. کیم با پشتیبانی از بزرگترین موشک ICBM کشورش، Hwasong-۱۶، نوک انتقادات خود را به سمت آمریکا نشانه گرفت.

خبرگزاری دولتی این کشور با انتشار عکسی از او که در کنار موشکی مافوق صوت ایستاده بود نظر اصحاب رسانه و کارشناسان تسلیحات نظامی را به خود جلب کرد. پیونگ یانگ مدعی است که آزمایش این موشک موفقیت‌آمیز بوده اما کارشناسان بین‌المللی هنوز صحت این ادعا را تایید نکرده‌اند.

ویپین نارنگ، کارشناس امنیت هسته‌ای ام آی تی، موسسه فناوری ماساچوست، به واشنگتن پست گفت که این سلاح شباهت زیادی به پرنده مافوق صوت چین، DF-۱۷ دارد اما هنوز نمی‌توان در مورد مجاز بودن استفاده از این آن اظهار نظر کرد.

تحلیلگران تلاش‌های کره شمالی برای بهبود وضعیت تسلیحاتی، ارتقاء قابلیت بقا و نفوذپذیری در برابر کره جنوبی، ایالات متحده و دیگر قدرت‌های هسته‌ای را به جهت بازدارنگی این اقدامات می‌دانند زیرا این کشور برای پیشرفت‌های تسلیحاتی خود نقطه پایانی ترسیم نکرده است.

کیم همچنین از دولت کره جنوبی به دلیل آنچه که «برخورد ریاکارانه» نامید انتقاد کرد؛ کره جنوبی در حالی زرادخانه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد که برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی را محکوم کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته اعلام کرد که به نظر می‌رسد کره شمالی عملیات تولید سوخت راکتور هسته‌ای اصلی خود را از سر گرفته است.

مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از زمانی که دومین اجلاس بین ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بدون توافق در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید متوقف شده است. دولت بایدن گفته است که برای استفاده از دیپلماسی آماده است اما کیم می‌خواهد ابتدا تحریم‌ها برداشته شود.