شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#کویت#وزیر دفاع#سه شنبه

ورود زنان کویت به ارتش

ورود زنان کویت به ارتش

وزیر دفاع کویت امروز سه شنبه دستور ثبت نام از بانوان کویتی که تمایل به پیوستن به ارتش این کشور را دارند، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کویت،، حمد جابر العلی وزیر دفاع کویت امروز سه شنبه دستور ثبت نام از بانوان کویتی که تمایل به پیوستن به ارتش این کشور را دارند، صادر کرد.

بنابه گزارش خبرگزاری رسمی کویت، بانوان کویتی می توانند به عنوان افسر متخصص، درجه دار و مستقل به ارتش این کشور بپیوندند و فعلا در زمینه خدمات پزشکی و خدمات پشتیبانی نظامی فعالیت کنند.

حمد جابر العلی وزیر دفاع کویت گفت: زن کویتی ثابت کرده است که در کنار مردان در همه زمینه ها و شرایط سخت کشور بوده و اکنون زمان آن فرا رسیده است که فرصت پیوستن بانوان به ارتش و خدمت نظامی را به آنها بدهیم.

وی افزود: تصمیم امروز با توجه به نقش و مسئولیت ارتش کویت در حفاظت از کشور و حفظ امنیت و ثبات آن در برابر هرگونه خطر خارجی علاوه بر حمایت و کمک به نهادهای دولتی برای مقابله با هرگونه تحولات داخلی و با هدف فراهم کردن امکان پیوستن بانوان به خدمت نظامی و ارتش اتخاذ شده است.

کویت نخستین کشور در سطح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیست که اجازه ورود بانوان به ارتش و خدمت نظامی را می دهد؛ پیش از این عربستان، امارات، قطر، بحرین و عمان نیز بانوان را در عرصه نظامی به کار گرفتند.