شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان#واکسن#وزیر کشور

وزیر کشور: کارکنان اصناف تا آخر مهر فرصت انجام واکسیناسیون دارند/ درخشش واکسن‌های تولید داخل در ارزیابی‌ها

وزیر کشور با بیان اینکه در این جلسه درباره روند واکسیناسیون کارکنان اصناف و ادارات بحث شد، گفت: سه میلیون نفر از کارکنان اصناف واکسن نزده اند که به آن‌ها تا آخر مهرماه فرصت داده شد تا نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی ظهر امروز در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه درباره رفع محدودیت‌های هوشمند و نرم افزاری که برای این منظور تهیه و در چند استان اجرایی شده است، بحث شد و نحوه کار این پلتفرم ارزیابی شد تا برای تعمیم آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه در این جلسه درباره روند واکسیناسیون کارکنان اصناف و ادارات بحث شد، افزود: سه میلیون نفر از کارکنان اصناف واکسن دریافت نکرده‌اند که به آن‌ها تا آخر مهرماه فرصت داده شد تا نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

وحیدی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت آمادگی تزریق روزانه ٣ میلیون دز واکسن دارد، گفت: ۵١ درصد اصناف واکسن زدند و ٣ میلیون دیگر هم باید بزنند.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون دانش اموزان نیز ادامه داد: برای واکسیناسیون دانش آموزان ۵٧٠ پایگاه در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان بعد از تزریق واکسن برای آموزش حضوری در مدارس آماده شوند.

وزیر کشور درباره اثر بخشی واکسن‌های داخلی و خارجی گفت: خوشبختانه واکسن‌های تولید داخل در ارزیابی خودشان را خوب نشان دادند. برخی از واکسن‌های وارداتی نیز اثربخشی خوبی دارند و روند واکسیناسیون طبق مقررات و زمانبندی انجام شده، پیش می‌رود.

وی با اشاره به انکه رعایت دستورات بهداشتی کاهش یافته و ۴۵ درصد رسیده است، افزود: با این روند نگراگی از بروز پیک ششم متصور است. نباید وارد پیک ششم شویم چرا که حتما آثار سویی دارد و امیدواریم با امکاناتی که برای واکسیناسیون مهیا شده است همه افراد جامعه به زودی واکسینه شوند.

وحیدی در پایان گفت: درباره نحوه مقابله با کرونا در استان‌ها نیز در این جلسه بحث شد. برخی از استان‌ها دچار مشکلاتی هستند و برخی دیگر مشکلات کمتری دارند. مقرر شد اقدامات لازم برای رفع مشکلات صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام/