به گزارش برنا و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، خواهران حسینی که هر دو سابقه قهرمانی در کشور را در کارنامه دارند در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در کشور عربستان خوش درخشیدند و غزاله حسینی توانست مقام سوم را کسب کند و خواهرش موفق شد در رتبه هشتم قرار بگیرد.

شایان ذکر است، طرح بورسیه ورزشی آکادمی یکی از برنامه‌های مهم و حمایتی کمیته ملی المپیک با هدف موفقیت در المپیک جوانان است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، ورزشکاران نوجوان نخبه در دو بخش پسران و دختران معرفی شده از سوی فدراسیون های ورزشی در این طرح شرکت کرده و از آن بهره مند می شوند.

خواهران حسینی از جمله نخبگان شرکت کنندگان در این طرح بودند که از برنامه های حمایتی این طرح شامل برنامه‌هایی نظیر کارگاه های آموزشی آمادگی جسمانی، تست های تخصصی سنجش و بیومکانیک، تشکیل پرونده پزشکی، تغذیه و روانشناختی و بررسی فاکتورهای آمادگی جسمانی بهره بردند.

در طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره‌های آکادمی ملی المپیک، ستاره‌ها ورزشکارانی هستند که حداقل 6 تا 13 ماه در اردوهای تیم‌های ملی بوده و یا هم اکنون اردونشین هستند. همچنین این افراد مقام کشوری و یا برون مرزی کسب کرده‌اند. اما امیدها کسانی هستند که علاوه بر دارا بودن موقعیت ستاره‌ها، دارای شرایط حضور در المپیک جوانان نیز باشند.